Creștere pentru Tarom în 2010

După o scădere dramatică în 2009, operatorul național Tarom a terminat anul 2010 cu o cifră de afaceri de 918,6 milioane de lei, în creștere cu 13% față de anul anterior.

Veniturile totale ale companiei au depășit 1,28 miliarde de lei, cu 15% mai mult decât în 2009. Gradul de încărcare a curselor TAROM înregistrat în 2010 a fost de 62%, cu 6 puncte procentuale mai mult decât în 2009, luna august 2010 fiind cea mai bună lună din ultimul deceniu din punct de vedere al numarului de pasageri transportați: s-au înregistrat 234.066 pasageri. „TAROM a depus eforturi uriașe pentru a functiona pe o piata marcata de scaderea puterii de cumparare a pasagerilor, fapt ce a dus la diluarea veniturilor obtinute. Miza noastra a fost pastrarea cotei de piata in 2010 si implicit consolidarea pozitiei de lider, pe fondul unei competitii extrem de dure atat din partea segmentului low-cost, cat si din partea competitorilor de linie”, spune Gabriela Bordea, director general al Tarom.

Pentru prima oară în istoria Tarom, cota de piață de companiei a crescut ajungând la 22,4% față de doar 19,7% în 2009. Și în ceea ce privește pasagerii, numărul acestora a crescut la 2,19 milioane, cu peste 400.000 de pasageri mai mult decât anul anterior.

Închiderea exercițiului financiar 2010 s-a soldat cu o majorare cu 29% a cheltuielilor cu combustibilul, impactul acestor costuri asupra rezultatelor financiare fiind de 19 milioane de euro. Pierderile operatorului aerian din cauza erupției vulcanului din islanda, în aprilie 2010, au fost în valoare de 4,87 milioane de euro. Cursul valutar și-a pus, de asemenea, amprenta asupra rezultatului companiei.