În 2005, Iulius Mall Timișoara avea o suprafață de 31.000 mp, iar în 2009 a fost extins până la 73.000 mp. În prezent, suprafața de retail depășește 120.000 mp, de patru ori mai mare decât cea inițială. Și asta pentru că mall-ul este integrat în prima investiție mixtă din regiune, completat cu un parc, clădiri de birouri, noi concepte de entertainment, toate puse în legătură cu centrul orașului și deschise către comunitate. „Pe 22 octombrie am marcat 15 ani de prezență în Timișoara. Îmi amintesc și acum emoția inaugurării, surprinderea de pe fețele oamenilor, mândria de a fi parte dintr-o premieră. Știam că Iulius Mall va fi apreciat, iar timpul ne-a demonstrat că este mai mult decât atât, este un brand care se identifică cu noțiunea de shopping și petrecere a timpului liber, un nume care înglobează întocmai acele experiențe care ne fac fericiți și care ne aduc împreună”, a spus Anuța Pop, director general Iulius Mall Timișoara.
450 de magazine în cel mai mare spațiu de retail din afara Capitalei
De 15 ani, IULIUS este un obiectiv urban al Timișoarei, cu un rol activ nu doar la nivel economic, ci și social. În prezent, Iulius Town este echivalent cu cea mai mare suprafață de shopping din afara Capitalei, de 120.000 mp, în care expun peste 450 de magazine și se reunesc cele mai noi concepte de retail din Europa. Este destinația preferată pentru timpul liber, cu cea mai mare diversitate de cafenele și restaurante tematice, concepte cinema în premieră regională și cel mai mare fitness center din țară. La acestea se adaugă centrul de evenimente premium și toate serviciile care ușurează viața și favorizează economia de timp.
Din perspectivă economică, Iulius Town a definit polul de business regional, realizând infrastructura office necesară pentru a susține Timișoara în dezvoltarea atractivității investiționale. Cele trei clădiri de birouri clasa A operaționale, cu o suprafață de 50.000 mp, au generat noi oportunități pentru companii și crearea a numeroase locuri de muncă pentru talentele locale. În mai puțin de trei ani, aici s-a format o comunitate dinamică de peste 30 de companii și peste 5.000 de persoane care pun lumea în mișcare prin tehnologiile create.
38 de milioane de euro – aport economic direct
Impactul direct al IULIUS la nivel economic depășește 38 de milioane de euro în Timișoara. Suma reprezintă peste 25 de milioane de euro contribuții virate până acum și alte 13 milioane de euro investiți în modernizarea străzilor din proximitate, pasajul auto subteran care traversează proiectul și o clădire de utilitate publică, funcțiuni care au fost donate municipalității. La acestea se vor adăuga contribuțiile estimate la peste 6,5 milioane de euro pe an din impozitele pe clădiri.
La capitolul investiții care deservesc publicul larg se încadrează și cele 40,7 milioane de euro alocate realizării de spaţii de parcare supraetajate şi subterane, numărul locurilor disponibile depăşind 4.000. La acestea se adaugă cele 800 de spații pentru parcarea bicicletelor din întregul ansamblu.
„8.000 de angajați lucrează în Iulius Town, în componentele office și retail, peste 16 milioane de persoane ne vizitează anual, zeci de mii de oameni își petrec weekend-ul în parc. Acestea sunt cifrele care ne bucură și ne impulsionează. Acestea sunt cifrele care dau viață proiectului”, a adăugat Anuța Pop.
Infuzie de natură, în centrul orașului
Despre impactul în comunitate vorbește și Iulius Gardens, cel mai nou parc al Timișoarei, care aduce natura acolo unde îi este locul, printre oameni. O investiție de peste 8,7 milioane de euro, parcul este piesa centrală din mozaicul de regenerare urbană, fiind deopotrivă element de conexiune cu centrul orașului, scenă culturală și spațiu de interacțiune socială. „Iulius Town s-a armonizat atât de ușor și natural cu orașul încât, uneori, e greu să-ți aminteși cum era înainte”, mai spune directorul general Iulius Mall Timișoara. Rolul Iulius Gardens a fost cu atât mai vizibil în această vară cu restricții, când a fost scena pe care s-au mutat evenimentele din oraș, oferind acces publicului larg la experiențe cultural – artistice multiple, în aer liber. Tot împreună, timișorenii și Iulius Town dețin recordul mondial Guinness World Records® pentru „Cele mai multe lumini LED aprinse simultan”, după ce anul trecut, la inaugurare, au aprins 7.235 de brățări.
Prin dezvoltarea sa în Timișoara, IULIUS își continuă misiunea asumată acum 15 ani, de a fi relevanți pentru comunitate și parte activă în dezvoltarea sa. (P)