“E lesne de înțeles că procesul de cumpărare se mută treptat în mediul online. Este esențial ca cei care fac cumpărături online să cunoască politica site-urilor prin intermediul cărora fac achizițiile, să respecte recomandările acestora și să raporteze către acestea cazurile în care sunt prejudiciați”, a declarat Costin Cadelcu, Marketing Manager Okazii.ro.
“Încă din anul 2008, echipa Okazii.ro a sprijinit demersurile Poliției Române pentru identificarea tuturor celor care încearcă să comită infracțiuni prin vânzarea fictivă de produse pe site. În 2012, de exemplu, au fost soluționate 85% dintre fraudele raportate către Okazii.ro, restul fiind în continuare instrumentate” a completat Costin Cadelcu.
În orice moment, pe Okazii.ro sunt peste 2 milioane de produse noi și second-hand oferite de magazine și persoane fizice. Permanent este încurajată o politică transparentă de vânzare-cumpărare. În acest sens, Okazii.ro a dezvoltat două servicii importante pentru siguranța cumpărăturilor: Garanția de Livrare și Punctul de Livrare din Băneasa Shopping City.
Garanția de Livrare este un serviciu care le oferă cumpărătorilor posibilitatea ca, în termen de trei zile lucrătoare de la primirea produsului comandat, să solicite returnarea banilor, în cazul în care produsul nu corespunde descrierii de pe site. Dacă produsele dorite nu fac încă parte din acest program, utilizatorii pot solicita vânzătorului să activeze serviciul, activarea fiind gratuită. Garanţia de Livrare oferă siguranța deplină a cumpărăturilor pe Okazii.ro.
“Garanția de livrare este un serviciu unic în România, care protejează cumpărătorii de pe site-ul Okazii.ro împotriva oricărei tenative de fraudă, fiind binevenit pentru creșterea încrederii celor interesați de comerțul online în România. Sfatul meu pentru toți cei care fac cumpărături online pe Okazii.ro este să caute numai vânzători cu un istoric relevant, care prin calificativele obținute să își demonstreze onestitatea și corectitudinea și care garantează astfel că oferă produse conforme cu descrierea din cadrul licitației”, a comentat Felix Dobos, vânzător premium pe site-ul Okazii.ro din anul 2006.
Conform Poliției Române, un utilizator legitim este îndreptăţit să considere că o tranzacţie online este frauduloasă în următoarele cazuri:
– vânzătorul postează licitaţia ca şi cum ar fi cetăţean al unui stat, dar răspunde prin e-mail cumpărătorului din altă ţară pretinzând că este plecat cu afaceri, are probleme familiale etc.
– vânzătorul postează licitaţia sub un nume, însă cere ca plata să fie făcută către o altă persoană.
– vânzătorul cere ca plata să se facă prin transfer direct (Western Union, Money Gram etc.) sau prin transfer bancar. Prin utilizarea acestor servicii de plată, banii nu mai pot fi recuperaţi.
– vânzătorul pretinde a fi reprezentantul unei companii cunoscute, despre care este ştiut că nu are o reprezentanţă în ţara de origine a vânzătorului.
cumpărătorul cere ca bunul achiziţionat să fie livrat în altă ţară decât cea de origine.
– cumpărătorul foloseşte o carte de credit, iar adresa de livrare a bunului diferă de cea aferentă cărţii de credit.
1,5 milioane de tranzacţii pe Okazii.ro. 85% dintre fraudele raportate rezolvate, anul trecut
4 februarie 2013, 11:34
Ultima modificare în 4 februarie 2013, 13:34
Un procent de 85% din totalul infracţiunilor electronice raportate a fost soluţionat cu ajutorul Poliţiei Române în condiţiile în care, anul trecut, cel mai mare site de comerţ online din România, Okazii.ro, a înregistrat peste 1,5 milioane de tranzacţii a anunţat, luni, proprietarul portalului.
Etichete:
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Numărul firmelor intrate în insolvenţă a scăzut în 2012
- Grupul iQuest deschide un nou centru la Craiova
- Rezultatele financiare ale companiei Facebook depăşesc aşteptările analiştilor
- Mark Zuckerberg: „Nu vom construi un telefon Facebook”
- Societatea Feroviară de Turism a intrat în insolvenţă
- GfK România îşi extinde activitatea în Moldova
- Italienii de la De Longhi încep producţia de electrocasnice la Jucu
- Petrom lansează cea mai mare competiţie de afaceri sociale, cu finanţări de 350.000 euro
- După patru ani de criză, veniturile Yahoo! au început din nou să crească
- Apple ascunde miliarde de dolari de fisc