Producătorul autohton Automobile Dacia a comercializat în luna august în Franța, Italia, Portugalia și Spania 7.378 de autoturisme. Dintre acestea, mai bine de jumătate, adică 4.935 de unități, au fost cumpărate de clienți francezi. De altfel, știrile despre Dacia din Hexagon, arată că luna trecută înmatriculările Dacia au scăzut cu 22% față de aceeași lună a anului trecut, iar în intervalul ianuarie – august 2011, reculul a fost de peste 25%, până la 57.244 vehicule. Asta în ciuda faptului că piața franceză de autoturisme a crescut cu 0,4% până la 1.493.813 vehicule. Cu toate acestea, modelul Duster ocupă un onorant loc 10 în clasamentul înmatriculărilor pe modele, cu 33.515 unități fiind depășit doar de modele franceze precum Peugeot 207, Renault Clio sau Renault Megane, dar și de Volkswagen Polo, model care se află pe poziția a noua cu 34.523 de unități. În aceeași ierarhie, Sandero se află pe poziția a 20-a iar Logan pe 54.
În Italia, cota de piață a Dacia a urcat după primele opt luni la 1,47% de la 1,12% cât era anul trecut, grație unei creșteri a numărului de unități înmatriculate de la 15.521 la 17.961. În timp ce înmatriculările Dacia au crescut, piața italiană de autoturisme a scăzut cu 11,96% până la 1,22 milioane de vehicule.
Și în Portugalia Dacia a înregistrat o creștere a înmatriculărilor, atât în august cât și pe totalul primelor opt luni. Dacia deține acum 1,38% din piața de autoturisme portugheză care a pierdut nu mai puțin de 22,5% anul acesta față de anul trecut, până la o valoare de 114.310. Din acest total, înregistrat în perioada ianuarie – august, Dacia a comercializat 1.572 de unități. Cifra este cu siguranță mică însă creșterea înregistrată este cel puțin interesantă: 94,3%.
Piața spaniolă, una dintre cele mai mari pentru Dacia, a înregistat în lunile trecute de la începutul acestui an un recul de 22,2%. În acest context, înmatriculările Dacia au scăzut cu 31,4% până la 9.794 unități.