Inditex, compania spaniolă care a creat și impus așa-numitul model „fast-fashion“, anunță vânzări de 6,2 mld. euro, în prima jumătate a anului fiscal 2011 (1 februarie-31 iulie), cu 12% mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut. Profitul net a crescut cu 14%, până la 717 mil. euro.
Din cele 6,2 mld. euro generate în primul semestru, Europa (cu excepția Spaniei) asigură 45% din vânzările grupului Inditex, Spania – 26%, Asia – 17% și America – 12%. Compania și-a continuat expansiunea internațională agresivă și a deschis, în 2011, 177 de magazine, în 35 de țări. În total, rețeaua Inditex numără 5.221 de magazine, pe 78 de piețe.
În afară de Zara – cel mai mare lanț din portofoliul spaniolilor-, compania a dezvoltat noi mărci de îmbrăcăminte: Pull and Bear (1991), Massimo Dutti (1996), Bershka (1998), Stradivarius (1999), Oysho (2001), Zara Home (2003) și, cel mai recent, Uterqüe (2008).
În România, Inditex a crescut într–un an cât alții în cincisprezece. Nu e o metaforă: în 2008, anul în care a intrat în nume propriu pe piața românească, grupul spaniol Inditex a egalat în termeni de vânzări performanțele celui mai mare lanț românesc – House of Art –, un business pornit în 1994.
Rețeaua Inditex are, în prezent, 57 de magazine (cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home și Massimo Dutti – 2) cu care a depășit, potrivit consultanților de retail, pragul de 100 mil. euro în 2010. Numai Zara a avut vânzări de 243,2 mil. lei (58 mil. euro) în 2010, în creştere de la 194,1 mil. lei (45,8 mil. euro) cât a fost cifra raportată la Ministerul Finanțelor în 2009. Profitul raportat a crescut cu 25%, până la 48,5 mil. lei (11,5 mil.euro).