Grupul Țiriac, care reunește 40 de companii, a finalizat procesul de rebranding demarat în urmă cu câteva luni. Procesul de rebranding are impact imediat și vizibilitate sporită în special pentru rețeaua de distribuție și service Țiriac Auto.
Înființat în 1993 de omul de afaceri Ion Țiriac, actualul grup reunește companii din domeniile cele mai diverse: auto, imobiliare, servicii financiare şi de leasing, transport aerian de tip VIP charter, servicii de pază şi protecţie etc. Considerată a fi cea mai puternica linie de business a grupului, Ţiriac Auto este cea mai extinsă reţea de distribuţie şi service auto din România, reunind aproximativ 60 reprezentanţe mono-brand sau multi-brand, asigurând accesibilitate și servicii de calitate în toate colțurile României. Țiriac Auto deține și un vast portofoliu de mărci pe piata autohtonă, reprezentând la nivel de importator și dealer Jaguar, Land Rover, Range Rover, Mitsubishi și Hyundai, și la nivel de dealer Mercedes-Benz, Ford.
Nu doar o simplă schimbare de imagine
Conform reprezentanților grupului, procesul de rebranding oferă publicului o nouă imagine și o nouă abordare de business și pune în centrul atenției organizației clientul, indiferent de linia de business vizată. Acțiunea înseamnă nu doar o schimbare de imagine, ci și o schimbare de mentalitate de business, influențând grupul din toate punctele de vedere – operațional, social, economic, cultural și strategic. La nivel organizațional, s-a schimbat imaginea, s-au redefinit valorile, misiunea și viziunea, s-au eficientizat activitățile, s-au recreionat fluxurile de lucru și s-au optimizat costurile. La nivel individual, pentru fiecare membru al echipei, rebrandingul aduce o notă de apartenenţă la un grup puternic fiind caracterizat prin aplicarea unor principii de lucru şi de conduită unitare, bazate pe profesionalism şi implicare. „Prin actualul proces de rebranding, implementăm o nouă abordare de piață, mai actuală, mai dinamică și mai orientată către client și nevoile acestuia. Am convingerea că acest demers va aduce organizației și membrilor ei beneficii de imagine și comerciale care vor contribui în continuare la dezvoltarea afacerilor noastre și la reconfirmarea Grupului Țiriac drept unul dintre cei mai puternici actori comerciali din România”, a declarat Ion Alexandru Țiriac.
Procesul de rebranding are impact imediat și vizibilitate sporită în special pentru rețeaua de distribuție și service Țiriac Auto. În cadrul procesului de rebranding, s-au reclădit valorile fundamentale, s-au uniformizat procedurile de lucru, s-au aliniat procesele operaționale, s-au construit echipe, s-au ajustat strategii și s-a implementat o nouă imagine organizației, toate pe fondul continuării activității obișnuite. Nu în ultimul rând, s-au organizat cursuri de dezvoltare personală și profesională pentru angajații din vânzări și servicii post-vânzare (service), cu focus pe relația cu clientul.
Blazon atestat de Comisia Nationala pentru Heraldica a Romaniei
Elementul cel mai ofertant din punct de vedere vizual al întregului proces de rebranding este blazonul Țiriac. Acesta respectă din punct de vedere al simbolurilor reunite, cromaticii și construcției toate standardele aferente, fiind atestat de Comisia Națională pentru Heraldică a României. Blazonul reuneste valorile principale ale organizatiei: Leul simbolizeaza integritatea si puterea. Albina încadrată de cele doua romburi înseamnă munca organizată și disciplina. Steaua este viziunea asupra drumului urmat. Turnul reprezintă stabilitatea, protecția și dorința de înălțare. Reunind într-o singură entitate valoarea trecutului și direcția de urmat în viitor, blazonul mai are un semn distinctiv: dublul T – care reprezintă continuitatea în business. Conform companiei, blazonul simbolizează succesul unei afaceri create prin muncă și integritate, în jurul numelui Țiriac. Grupul va continua să-și construiască strategia pe aceeași direcție, prin viziune și stabilitate.
Valentin Safta, directorul de marketing al Țiriac Holdings menționează că a fost realizat „un amplu proces de selecție la care au participat cele mai cunoscute agenții de branding din țară. Împreună cu câștigătorii concursului, am dezvoltat un nou simbol pentru marca Țiriac. Logotipul final a fost ales în urma unui studiu intern realizat pe un eșantion reprezentativ de colegi, selectați din toate diviziile grupului. În cadrul acestuia, majoritatea a ales blazonul ca fiind cel mai puternic și reprezentativ simbol pentru marca Țiriac. Pornind de la logotip, s-au dezvoltat toate liniile de identitate și comunicare aparținând noii mărci: manualul de brand, designul elementelor de signalistică interioară și exterioară, aspectul documentelor oficiale ale organizației etc. Totodată, am creat o întreagă filosofie de marcă, ce se va regăsi în viitoarele campanii de marketing și comunicare pentru rețeaua de distribuție și service Țiriac Auto, cât și pentru celelalte branduri din portofoliul Grupului Țiriac”.