Cele trei G’market din Bucureşti - din Plaza România, Bucureşti Mall şi Colentina, cu o suprafață totală de vânzare de 6.436 mp -, sunt preluate de Mega Image, numărul unu pe piața locală a supermarketurilor, anunță Gimrom Holding, firma care administrează magazinele. Documentația privind preluarea se află deja pe masa Consiliul Concurenței pentru aprobare.
G’market îşi va continua operațiunile ca şi până acum, până la finalizarea procesului de transfer a activității; anual, peste patru milioane de cumpărători trec pragul supermarketurilor G’Market (fostele Gima).
În total, reţeaua G’Market – cu afaceri de puțin peste 16 milioane de euro, în 2010 -, numără patru magazine, trei în Bucureşti şi unul în Iaşi. “Această preluare se potriveşte perfect cu strategia Mega Image de a-şi extinde activitatea în România şi în Bucureşti. După aprobarea tranzacției, cele trei magazine vor fi reorganizate conform sortimentației şi conceptului Mega Image”, cometează Xavier Piesvaux, directorul general al Mega Image.
Cu alte cuvinte, dispare încă un brand din retailul local, după ce criza a scos din piață hipermarketurile Pic (deţinută de fraţii Ilie şi Cornel Penescu) şi supermarketurile SPAR (reţeaua de origine olandeză operată în franciză de fraţii Ioan şi Floare Cuc din Arad) şi Ethos (controlată de Ion Şoloman).
Prezent pe piaţa locală din 1995, retailerul belgian Mega Image, partea a Delhaize Group, numără o rețea de 94 de supermarketuri în țară. Extinderea acelerată din ultimul an a Mega Image este efectul unui plan gândit încă din 2008, când retailerul a cumpărat rețeaua de 14 de supermarketuri La Fourmi pentru 18,6 mil. euro. Principalii concurenţi sunt reţelele Carrefour Market (38) şi Billa (56).