Flanco depăşeşte pragul de vânzări de 100 de milioane de euro în 2011 şi mai angajează încă 100 de persoane

Pierderi-record. Insolvenţă. Restructurare. Ieşire din insolvenţă şi acţionar nou. Profit. Expansiune. Acestea ar fi, pe scurt, momentele-cheie parcurse în ultimii doi ani de retailerul de electronice şi electrocasnice Flanco. Vor fi următorii doi ani mai liniştiţi?

După puţin peste un an de la ieşirea din insolvenţă (odată cu vânzarea afacerii către grupul Asesoft), Flanco pare să aibă o direcţie clară: “dezvoltarea accelerată“ prin intermediul “unor concepte noi de magazine de suprafaţă mare“, spune directorul executiv, Adrian Olteanu. Primul (2.300 mp) a fost deschis în Unirea Shopping Center, în unei investiţii de două milioane de euro; în general, suprafaţa medie a unui magazin Flanco este de 500 mp.
“Mizează pe preţ doar cei care nu mai au nimic altceva de oferit. Noi venim cu ceva nou şi dăm posibilitatea clienţilor să testeze produsele în magazin”, explică Adrian Olteanu, care speră să aibă, în Unirea, vânzări de aproximativ 3.200 de euro pe metru pătrat, adică circa 7,3 mil. euro pentru primul an.
Până la sfârşitul anului, Flanco mai deschide încă cinci magazine similare, la Constanţa, Râmnicu-Vâlcea, Brăila, Braşov şi Sibiu, investiţiile bugetate fiind în jur de 6,5 milioane de euro. În urma extinderii, vor mai fi angajate încă 100 de persoane. În prezent, Flanco operează 75 de magazine şi are 750 de angajaţi.
Vânzările companiei înregistrează creșteri “de la lună la lună. Cel mai probabil vom avea un profit net în jurul a 1% din cifra de afaceri, care sigur va depăşi 100 de milioane de euro, față de cea de 85 de milioane de euro, anul trecut”, detaliază șeful Flanco, care și-a propus pentru 2011 să atingă o cotă de 12% dintr-o piaţă de retail electroIT pe care o estimează la 1-1,1 miliarde de euro.
Când vine vorba despre piaţă în general, Adrian Olteanu se așteaptă la o creștere care poate ajunge “și la 15%“, față de scăderea de circa 11% din 2010, conform GfK România. Nu e mult, însă raportat la scăderile de vânzări de până la 50% din 2009 și la cele de minus peste 10% în 2010 nu e tocmai de neglijat.
Principalii concurenţi ai Flanco sunt reţelele Altex, Media Galaxy şi Domo.