Acoperirea în populaţia totală se apropie, la ora actuală, de 18,00%, iar în rândul utilizatorilor de internet, Facebook este accesat de aproape 53% din total. Dintre cei 3.847.600 de utilizatori români de Facebook consemnaţi, circa o treime (32,6%) se încadrează în eşantionul de vârstă 18-24 de ani, iar mai mult de un sfert (30,9%) au vârste între 25 şi 34 ani. Pe locurile următoare se clasează utilizatorii care au între 13 şi 17 ani (16,4%) şi cei care se încadrează la nivelul 35-44 ani (13,5%).

În ceea ce priveşte datele demografice în funcţie de sex, femeile care preferă Facebook ca mod de socializare deţin supremaţia cu 50,05%, în timp ce 49,95% sunt bărbaţi. În funcţie de starea civilă a utilizatorilor, cei mai mulţi sunt căsătoriţi, logodiţi sau se află într-o relaţie (66%), urmaţi de cei singuri (34%).

Cei mai mulţi utilizatori ai reţelei Facebook în România sunt în Bucureşti (1,115 milioane – 31,71%), urmat de Cluj-Napoca (167.980 – 4,78%), Timişoara (167.700 – 4,77%) şi Iaşi (157.400 – 4,48%).

În clasamentul celor mai populare branduri româneşti, în noiembrie, pe primul loc s-a clasat Inna cu aproape 3,835 milioane de fani, urmată la mare distanţă de trupa Akcent (cu aproape 823.211 de fani) şi Edward Maya – cu peste 588.882 de fani. Imediat sub podium, cu 535.395 de fani, s-au clasat Creative Monkeyz, creatorii cunoscutei serii ‘Robotzi’.

Facebrands.ro monitorizează, în prezent, peste 14.000 de pagini create pe Facebook de persoane şi instituţii (companii, ONG-uri etc.), arătând creşterea numărului de fani al acestora pe zile şi săptămâni, împreună cu alte pagini din aceeaşi categorie.

Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor româneşti create pe reţeaua socială Facebook, lansat la începutul anului 2010 de Standout şi Byte Flux.  Din datele publicate de portalul specializat, la 1 ianuarie 2010 existau în România aproape 520.000 de utilizatori de Facebook.

Facebook, reţea care numără circa 700 de milioane de utilizatori în întreaga lume, dintre care 160 de milioane în Statele Unite, este de departe reţeaua cea mai populară, relevă datele furnizate de compania ComsCore.
Sursa: Agerpres