Producătorul de ingrediente pentru industria alimentară Puratos România, filiala locală a grupului belgian Puratos, anunță o creștere a cifrei de afaceri cu 2,5 % și a exporturilor cu peste 50%, față de datele înregistrate în 2010. Anul trecut, compania a înregistrat afaceri de 16,6 milioane de euro.
Puratos România e în căutare de piețe noi. Compania a încheiat, recent, un joint venture cu un reprezentant din Republica Moldova, Puratos-Mold, devenind astfel cel mai important furnizor de amelioratori de faină din zonă. Mai mult decât atât, belgienii se uită cu atenție și la țările aflate în vecinătatea României, precum Grecia, Bulgaria și Ungaria.
”Această abordare va oferi companiei anumite oportunități, printre care creșterea volumului vânzărilor, eficientizarea producției, sursă de valută”, explică Bogdan Cherciu, directorul de marketing al Puratos România.
Pe piața locală – prin intermediul rețelei Selgros Cash&Carry -, compania a intrat și pe HoReCa, ”un segment care prezintă un important potențial de dezvoltare”, conform lui Cherciu. “Deși în această perioadă, segmentul HoReCa nu înregistrează cote impresionante ale vânzărilor, el se află într-o continuă dezvoltare de care dorim să profităm”, adaugă Bogdan Cherciu.
Concernul belgian Puratos produce materie primă pentru industria de morărit, panificație, patiserie și ciocolaterie. Compania furnizează produse atât către micii întreprinzători, cât și către retaileri și marile companii industriale.
După aproape un secol de activitate, grupul acoperă cinci continente și are 63 de filiale și 53 de fabrici, în care lucrează 5.600 de angajați. Produsele Puratos sunt vândute în peste 100 de țări, iar cifra de afaceri a grupului depășește 1 miliard de euro.