Cu mai puțin de o lună  înainte de încheierea acestui an, marca Audi se află deja deasupra rivalilor de la Mercedes-Benz în clasamentul mondial al vânzărilor de mașini premium. Și, dacă diferența de peste 56.500 de unități în favoarea Audi nu pare confortabilă având în vedere că în noiembrie Mercedes-Benz a vândut ceva mai bine, ritmul de creștere este cel care arată clar că nici Mercedes și nici chiar BMW nu reușesc să țină pasul cu rivalii de la Audi. Asta pentru că, după primele 11 luni, creșterea Audi este de 19% în timp ce BMW crește cu 13% iar Mercedes cu doar 7%.
Liderul actual al acestui clasament select, BMW, va reuși fără doar și poate să își mențină poziția de lider în acest an, mai ales că împreună cu mărcile din grup, Mini și Rolls-Royce, va totaliza peste 1,6 milioane de vehicule vândute. Conform ANE, Audi se va afla însă la mai puțin de 100.000 de unități în spatele mărcii BMW și la nu mai mult de 300.000 de unități de vânzările cumulate ale grupului bavarez.
Cei de la Mercedes-Benz se vor mulțumi în acest an cu 1,25 milioane de unități pentru brandul principal și cu 1,35 milioane dacă se vor cuantifica și mărcile smart și Maybach. Șeful grupului, Dieter Zetsche, nu pare deloc mulțumit de preformanța atinsă. „Ținta noastră este să fim pe locul 1 atât în ceea ce privește profitabilitatea cât și vânzările”, a declarat acesta pentru ANE, adăugând și că se așteaptă ca ținta să fie atinsă până în 2020. Interesant este însă că același țel se află și pe buzele celor de la Audi. Doar că aceștia se grăbesc și doresc locul 1 până în 2015.
În această ofensivă continuă atât la nivel al modelelor nou-lansate cât și la nivelul declarațiilor, șeful vânzărilor BMW, Ian Robertson pare cel mai echilibrat: „Noi privim mult mai atent înainte decât peste umăr și avem ca obiectiv să rămânem cel mai de succes producător premium”.
Situția nu diferă foarte mult nici pe piața autohtonă, doar că Mercedes se descurcă încă foarte bine. În primele 10 luni, în România au fost înmatriculate 1.409 autoturisme BMW, cu 17,71% mai multe decât în perioada similară din 2010. În același timp, marca Audi a ajuns la 1.160 de unități, în creștere cu 45,18%, iar Mercedes-Benz a atras 1.324 de clienți, cu nu mai puțin de 48,26% mai mulți decât în perioada ianuarie-octombrie 2010.