După un vârf al vânzărilor în primăvară, în 1 și 8 Martie, urmează al doilea sezon de vârf pentru Sephora Marinopoulos, compania greco-franceză care deține și operează lanțul de 25 de magazine de cosmetice multibrand Sephora.

“Luna aceasta este extrem de importantă pentru noi, ca de altfel pentru întreaga piață de retail. Așteptăm o creștere a vânzărilor de minim 10%, față de decembrie 2011”, spune Roxana Rasu, director general al Sephora.

”2009 și 2010 a fost doi an dificili și pentru piața cosmeticelor de lux“, spune Roxana Rasu, explicând că, pentru a rămâne „cât mai atractivi“, compania a făcut multe oferte promoționale. 2011 a început însă cu un ”reviriment”, inclusiv pentru magazinele cu rezultate mai slabe în 2010.

Pentru 2011, Rasu ia în calcul o creștere a cifrei de afaceri cu 10%, cu precizarea că ”am prins aici și magazinele noi pe care le-am deschis anul acesta”. În luna octombrie, Sephora a deschis trei magazine, în Timișoara, Constanța și Arad.

Compania continuă expansiunea și în 2012 – “avem deja câteva proiecte în derulare, iar pentru restul orașelor din țară, unde nu suntem încă prezenți, dacă vom găsi locația potrivită vom lua în considerare mai multe deschideri”, explică Roxana Rasu.

Sephora a încheiat 2010 cu un profit de puțin peste un milion de euro la o cifra de afaceri de 22,2 milioane de euro, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor Publice. Prezentă de 11 ani în România (primii șase ani fiind cunoscută ca Beauty Shop),  Sephora are peste 50.000 de clienți în țară și concurează, pe de o parte, cu lanțuri de cosmetice și parfumuri precum Douglas și Marionnaud (fostele Ina Center și Privilege), și, pe de altă parte, cu magazinele duty free, site‑urile și rețelele neavizate de parfumerie și produse cosmetice.

Piața românească de cosmetice (fără șampoane), este estimată de Euromonitor, corpul de statistică economică al UE, la 600–650 mil. euro; românul prins în statistici cheltuie 17 euro, anual, pe cosmetice, de aproape șase ori mai puțin decât slovacii, arată un studiu despre consumul național realizat în 13 țări din Europa de Sud-Est, dat publicității de L’Oréal.