Totodată, în perioada 1-25 decembrie 2011 numărul tranzacțiilor a crescut față de intervalul de timp similar din 2010 cu aproape 18%, deși tendința de a cumpăra mai mult online în noiembrie decât în luna decembrie s-a menținut și în acest an.
În ansamblu, de la an la an se observă o tendință de creștere a numărului de cumpărători care aleg să achiziționeze online cadourile de Crăciun pentru cei dragi, tendință reflectată atât de volumele tranzacționate, cât și de numărul comenzilor efectuate. Cumpărătorii înțeleg acum avantajele achiziționării şi plății online: rapiditate, confort, ofertă variată de produse, prețuri de multe ori mai mici. “Internetul nu poate înlocui sentimentul de goană după cadouri, așa cum îl poate resimți oricine a fost la cumpărături în magazinele tradiționale, înainte de Sărbători, dar este, cu certitudine, un mediu unde poți găsi mai multe produse în același loc, unele fiind prezente doar online și unde scapi sigur de aglomerație. Mai mult, poți să joci liniștit rolul de Moș Crăciun secret pentru familie și prieteni, informațiile despre produsele cumpărate fiind cunoscute doar de tine și magazinul online”, spune Mihai Manoliu, Sales Manager ePayment.
De altfel, în zilele de decembrie, și în multe cazuri chiar din noiembrie, tot mai mulți români au preferat să își cumpere cadourile online, fie că a fost vorba de vacanțe, cadouri cu reducere sau cadouri exclusiviste. “În ianuarie vom observa, dacă ne raportăm la anii trecui, un salt față de luna decembrie căci începe perioada de reduceri iar o parte dintre români își comandă online vacanțele la ski”, adaugă Mihai Manoliu, Sales Manager ePayment.
Cea mai scumpă vacanță plătită online în luna decembrie, prin ePayment, s-a ridicat la aproape 8000 de euro, iar printre cele mai scumpe cadouri de Crăciun comandate online s-au numărat un inel cu diamante în valoare de aproape 2000 de euro și o rochie de seară de 1500 de euro.