Guvernul trebuie să ia în calcul înlocuirea taxei de drum cu varianta de plată pe kilometru, consideră transportatorii rutieri de mărfuri și de persoane. Ei se plâng că, anul trecut, au înregistrat pierderi de peste 50 milioane de euro din cauza “stării infrastructurii rutiere, a creșterii costurilor cu carburanții și a haosului legislativ”, se arată într-un comunicat dat publicității de Federația Operatorilor Romani de Transport (FORT).
Într-o scrisoare trimisă Guvernului Romaniei, FORT solicită ca încasarea taxei de drum aferentă utilizării infrastructurii rutiere să se facă dupa modelul austriac – utilizand GO-Box-ul. Implementarea acestui sistem, se mai arată în scrisoare, ar optimiza costurile pe care transportatorii comerciali le înregistrează din cauza neutilizării infrastructurii rutiere ca urmare a restricțiilor de circulație impuse, precum și a obligativității de a respecta timpul de odihnă și conducere.
Sistemul GO-Box este singurul ce oferă 100% garanția că plătești în funcție de cât utilizezi. Comparativ cu țări precum Bulgaria unde costul/km cu taxa de drum este de 0.008 euro centi, transportatorii români plătesc 0.15 euro cenți/km.
“În 2007, un transportator român efectua anual aproximativ 110.000 km cu un autovehicul comercial pe teritoriul național, iar în 2011 media kilometrilor efectuați la transportul de mărfuri a scăzut la 70.000 km/vehicul, ceea ce ne arată în mod clar – mai ales în contextul creșterii continue a costurilor cu carburanții -, că statul trebuie să aplice o serie de măsuri care să salveze ce se mai poate din transporturile comerciale românești”, argumentează reprezentanții FORT.
“Măsuri precum returnarea accizei sau implementarea sistemelor de încasare a taxei de drum în funcție de numărul de kilometri parcurși trebuie să reprezinte pentru Guvernul României o prioritate sectorială în 2012”, conchide FORT.