Carrefour, eMag, Flanco, Lidl și Kaufland conduc topul primilor zece jucători din retailul autohton, după vizibilitate în media, în ultimele trei luni. O spune un studiu mediaTRUST România.
Cu un număr total de 5.099 apariții media, între 1 octombrie și 31 decembrie, Carrefour este lider pe piața locală la capitolul vizibilitate. Retailerii electro IT eMag și Flanco s-au clasat pe a doua și a treia poziție în clasament, cu 3.437, respectiv 2.427 de apariții.
Categoria hypermarkeuri a înregistrat cel mai mare număr de apariții media în lunile octombrie, noiembrie și decembrie – 9.734; în afară de Carrefour, Kaufland și Auchan, aflate în top zece retaileri, real,- și Cora au strâns câte 840 și 218 apariții media în perioada analizată.
Retailerii de electronice și electrocasnice urmează acestei categorii, cu un total de 8.010 apariții în aceeași perioadă. Media Galaxy și Domo au contribuit la obținerea acestui rezultat, alături de eMag, Flanco și Altex, cu cele 387 și 356 apariții media.
Discounterii au avut 5.314 apariții, supermarketurile 4.061, iar magazinele de tipul do it yourself – 3.176. La secțiunea cash&carry, Selgros a avut 974 apariții în media, iar Metro 686, totalizând 1.660 apariții.
Din punct de vedere al tipului de apariții (pozitiv, negativ, neutru), jucătorii din retailul electro IT au strâns cele mai multe apariții pozitive, 2.996, dar și cele mai multe apariții negative – 1.775. Peste 3.800 de apariții au fost neutre.
Comparativ, hypermarketurile au avut 2.860 apariții pozitive, 983 negative și 5.891 neutre. Discounterii au înregistrat 1.719 apariții pozitive, 321 negative și 3.274 neutre, iar supermarketurile – 1.595 apariții media pozitive, 319 negative și 2.147 neutre. Magazinele de tipul cash&carry au avut 313 apariții pozitive, 37 negative și 1.310 neutre, iar cele de tipul do it yourself 1.009 pozitive, 197 negative și 1.970 neutre.
Rezultatele prezentate de mediaTRUST au fost obținute din rapoarte ce conțin date generale cu privire la materialele care abordează subiectele selectate, distribuite pe tipuri de media, acoperire, profil, AVE (valoarea publicitară echivalentă) și prezintă tendințe pentru anumite tipuri de media.
Companiile analizate au fost Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, real, Metro, Selgros, Billa, Lidl, Mac.ro, Penny Market XXL, Profi, Angst, Carrefour Market, G’market, Interex, Mega Image, Mic.ro, real Market, Spar, Succes Nic Com, Ambient, Arabesque, Baumax, Bricostore, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Praktiker, Leroy Merlin, Altex, Domo, eMag, Flanco, Media Galaxy.