"Au fost controlate 216 puncte de lucru (Kaufland – 86, Lidl – 127, Mega Image – 3) constatându-se abateri la un număr de 160 (74%) (Kaufland – 68, Lidl – 89, Mega Image – 3) de la prevederile legale în vigoare privind protecţia consumatorilor, în timp ce la 41 de unităţi controlul nu s-a finalizat. S-a dispus măsura de oprire temporară de la comercializare până la intrarea în legalitate a unor produse în valoare de peste 111.320 lei şi s-au aplicat 239 sancţiuni contravenţionale constând în 40 avertismente şi 199 de amenzi contravenţionale, însumând 855.500 lei, pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor", se menţionează în raport.

Inspectorii ANPC au depistat o serie de abateri care vizau utilizarea unor expresii precum "preţ de discounter garantat", "ieftin", "mai ieftin", fiind indusă ideea unei vânzări cu preţ redus, astfel creând-se consumatorului ideea unui avantaj specific al preţului cu discount (fără însă a afişa preţul actual de vânzare).

Alte nereguli au vizat lipsa afişării preţurilor, lipsa traducerii în limba română a elementelor de identificare şi caracterizare, etichetare neconformă cu prevederile legale în vigoare şi nerespectarea condiţiilor de depozitare şi expunere în cazul în care producătorul impune astfel de condiţii.

AGERPRES