Totodată, 73% dintre liderii chestionați consideră că activitatea de bază a companiei pe care o conduc exercită o contribuție pozitivă asupra societății.
În același timp, 82% dintre liderii de business spun că organizația lor publică o declarație formală privind așa numitul ”obiectiv societal”.
52% consideră că această declarație este esențială în procesul de atragere a noii generații de clienți și angajați. Numai 25% dintre respondenți cred că acest obiectiv este bine-cunoscut de către clienți și consumatori, sugerând că mediul de afaceri ar trebui să depună mai mult efort de comunicare în ceea ce privește contribuția și impactul pe care activitatea de bază o are asupra societății.
„Acest studiu generează un dialog important privind rolul mediului de afaceri în construirea unei societăți mai bune”, spune Barry Salzberg, DTTL Global CEO.
În paralel cu studiul EIU, DTTL a analizat și opinia a peste 1.000 de reprezentanți ai Generației Y (Millenials) din cadrul firmelor membre Deloitte (angajați născuți după anul 1981).
Peste jumătate dintre ei (52%) consideră că, pe viitor, mediul de afaceri – mai mult decât orice altă arie a societății – va avea cel mai mare impact asupra provocărilor principale cu care se confruntă societatea.
În plus, 92% dintre respondenți cred că succesul unei afaceri ar trebui măsurat nu doar în funcție de profit, sugerând că ”obiectivul societal” al unei companii este pentru această generație principala prioritate și exigență.
Studiul a fost prezentat în cadrul Forumului Economic Mondial din 2012. Concluziile au la bază și răspunsurile a 390 de directori executivi chestionați în octombrie 2011. Eșantionul este distribuit astfel: Europa (33%), America de Nord (31%), regiunea Asia Pacific (24%), restul de aproape 12% reprezentând alte regiuni din întreaga lume (America Latină, Orientul Mijlociu și Africa).