Scopul programului este să sprijine și să dezvolte activitatea companiilor românești în cele două țări asiatice, oferind un stagiu de pregătire și burse cu durata de 45 de săptămâni pentru manageri. Programul este structurat în cicluri anuale până în 2015. Termenul-limită pentru depunerea aplicațiilor pentru primul ciclu este 31 mai 2012.
Potrivit unui studiu efectuat la cererea Comisiei Europene de către economistul Ronan Lyons de la Universitatea Oxford, companiile românești care au relații comerciale cu Japonia și Coreea ar putea beneficia de oportunități de export cu o valoare anuală de până la 2 miliarde de euro până în anul 2020. Cercetarea a identificat oportunități în domenii precum cel de aparatură electronică, echipament de transport, construcții și sănătate (în Japonia), respectiv mediu, tehnologie verde și sănătate (în Coreea de Sud).
Potrivit raportului Fondului Monetar Internațional ”Perspectivele economiei mondiale”, economia Japoniei are perspective de creștere de 18% în intervalul 2010 – 2020, în timp ce estimările de creștere pentru importul de bunuri și servicii ating 50%, până în 2016. Totodată, creșterea economică a Coreei de Sud este estimată la 53% între 2010 și 2020, iar raportul anticipează o creștere cu 75% a nivelului importului de bunuri și servicii până in 2016.
„Inițiativa Executive Training Programme (ETP) este o oportunitate pentru companiile din România de a înțelege practicile de afaceri din Japonia și Coreea de Sud, două dintre cele mai mari piețe la nivel mondial și cu ritm accelerat de dezvoltare, să depășească barierele lingvistice și culturale pentru a dezvolta legături comerciale de succes”, a explicat Alexandru Bernea, consultant în cadrul Deloitte Consultanță România, care se ocupă de acest proiect.
Primul pas: curs de pregătire în Marea Britanie
Programul ETP demarează cu un curs intensiv de pregătire de trei săptămâni în Marea Britanie, la Școala de Studii Orientale și Asiatice din Londra, despre cultura, istoria și societatea civilă din Japonia și Coreea de Sud. Urmează o etapă de 30 de săptămâni de pregătire de afaceri și cursuri de limbă străină în Japonia (la Universitatea Waseda din Tokyo) și în Coreea de Sud (la Universitatea Yonsei din Seoul), iar la final o perioadă de 12 săptămâni de stagiatură la o companie japoneză sau coreeană. Printre companiile care au oferit stagii de practică în cicluri anterioare ale programului ETP s-au numărat Canon, Fujitsu, Honda, Sony și Shiseido în Japonia, respectiv GlaxoSmithKline, LG Electronics, Kumho Asiana Airlines și Institutul Samsung de Cercetare Economică în Coreea de Sud.
Durata totală a programului este de 45 de săptămâni, completată de încă două săptămâni pentru evaluarea finală și ceremonia de absolvire. Următorul ciclu al programului începe în noiembrie 2012. Comisia Europeana ajută managerii români asigurând finanțarea cursului de pregătire de 45 de săptămâni și acordarea unor burse individuale (în valoare de 2.200 de euro lunar pentru Japonia și 2.000 de euro lunar pentru Coreea de Sud). Companiile-sponsor, însemnând companiile-angajator ale managerilor selectați – 45 pentru participanții ETP în Japonia și 15 pentru cei din Coreea – sunt încurajate să contribuie la cheltuielile participanților.
Atât managerii, cât și companiile pentru care lucrează aceștia trebuie să îndeplinească anumite criterii de eligibilitate. Managerii trebuie să fie cetățeni ai unui stat al Uniunii Europene, să fie angajați de către o companie-sponsor și să aibă abilități excelente de limba engleză. Totodată, ei trebuie să fie la prima participare în programul ETP. Pentru a fi eligibili, managerii trebuie să aibă studii superioare și 3 ani de experiență profesională în roluri de management, sau doi ani de studii superioare și 5 ani experiență relevantă în poziții de conducere.
Companiile trebuie să aibă activități de export sau investiții în Japonia sau Coreea de Sud, sau să aibă planuri de a dezvolta astfel de activități cu una dintre cele două țări; sau să ofere sprijin și consultanță companiilor europene pentru dezvoltarea de activități de export sau investiții în cele două piețe asiatice. Totodată, companiile-sponsor trebuie sa aibă sediul în spațiul UE, să aibă capital social UE, minim cinci angajați și o cifră de afaceri anuală de cel puțin un milion de euro. Pe lângă toate acestea, companiile trebuie să își ia angajamentul de a contribui la cheltuielile managerilor participanți și de a păstra locurile de muncă ale acestora pe toată durata programului de pregătire.
Procesul de aplicare cuprinde trei etape. În primul rând, companiile trebuie să completeze un formular de exprimare a interesului, gradul acestora de eligibilitate fiind ulterior evaluat de consultanții Deloitte. Dacă îndeplinesc criteriile programului, se trece la etapa a doua – completarea unui formular de înscriere pentru manageri. Aplicațiile sunt evaluate și candidații selecționați sunt invitați la Bruxelles pentru teste și interviuri în cadrul unui centru de evaluare. Primele două etape se desfășoară on-line, la www.euetp.eu. Companiile interesate beneficiază de servicii de asistență din partea Deloitte pe întreaga durată a procesului de aplicare, precum și pe parcursul etapelor ulterioare acceptării în program.
Deloitte pregătește managerii companiilor românești interesate de piețele din Japonia și Coreea de Sud
14 februarie 2012, 11:04
Ultima modificare în 14 februarie 2012, 13:04
Deloitte implementează în România ”Executive Training Programme (ETP)” (Program de Instruire a Managerilor), o inițiativă finanțată de Comisia Europeană, care oferă companiilor europene, implicit și celor românești, pregătirea comercială, lingvistică și culturală necesară pentru a avea succes pe piețele din Japonia și Coreea de Sud.
Etichete: coreea de sud,
Deloitte Romania,
japonia,
manageri
Publicat in categoriile: HR
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: HR
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook