Mai mult decât atât, 57% au şi cumpărat alte mărci decât cele la care se gândiseră iniţial după ce au căutat informaţii pe Internet. Tendinţa este mai accentuată în cazul bărbaţilor (62%), a persoanelor între 25 şi 34 ani (63%), cu educaţie superioară (65%) şi a celor din Bucureşti (70%).
„Odată cu adoptarea largă a Internetului în România, consumatorului i se deschid mai multe oportunităţi de informare. În loc ca opţiunile sale să se îngusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisă a produsului, aşa cum se întâmplă în modelul clasic de luare a deciziei de cumpărare, în cazul mediului online, datorită varietăţii de informaţii disponibile, opţiunile se lărgesc”, spune Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.
Internetul a fost prima sau a doua sursă de informare pentru produsele cumpărate în fiecare dintre industriile analizate în studiul GfK: financiar, telecom şi servicii Internet, electronice şi electrocasnice, turism şi timp liber, Do It Yourself, piese şi servicii auto.
Atât mixul de surse de informare online şi offline, cât şi tipurile de informaţii căutate de utilizatori pe Internet diferă însă de la o industrie la alta, în funcţie de caracteristicile fiecărui produs sau serviciu: adresabilitate, tangibil sau intangibil, cu un preţ mai ridicat sau mai scăzut, care necesită un grad mai mare sau mai mic de planificare.
Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenţi askGfK, fiind chestionate 700 persoane. GfK România este prezentă pe piaţa locală din 1992.
Internetul schimbă modelul tradiţional de luare a deciziei de cumpărare
21 februarie 2012, 12:26
Ultima modificare în 21 februarie 2012, 14:26
84% dintre utilizatorii români de internet din mediul urban au luat în considerare pentru cumpărare alte mărci decât cele pe care le aveau iniţial în minte, după ce au căutat informaţii online, potrivit celui mai recent studiu multiclient GfK „Internetul şi decizia de cumpărare”.
Etichete: cos cumparaturi,
internet,
online
Publicat in categoriile: HI-TECH
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: HI-TECH
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Microsoft se întoarce la rădăcini
- Fujitsu introduce propriile telefoane inteligente şi tablete pe piaţa europeană
- LG prezintă cel mai subţire telefon LTE de pe piaţă
- Un student care a furat date confidenţiale de la Facebook a ajuns la închisoare
- Bogdan Nedelea, ABN Systems: „Valoarea pieţei de căşti Bluetooth a fost de 2,5 milioane de euro anul trecut”
- Cisco estimează o creştere de 18 ori a traficului global de date mobile pe internet
- Xerox România şi-a luat manager de la Vodafone
- Facebook testează un sistem de verificare a identităţii pentru staruri
- Asus P1 a câștigat premiul iF Design Gold 2012
- Bucureştiul, în topul oraşelor care şi-au revenit cel mai rapid din criză