Concret, la fel ca Network Rail, CN CFR S.A. trebuie să demareze în cel mai scurt timp un program de valorificare a activelor așa încât și compania de infrastructură feroviară din România să își crească veniturile din valorificarea proprietăților. În același timp, la fel ca Network Rail, CN CFR S.A. trebuie să își optimizeze consumul de energie ca să putem face economii importante pentru aceste cheltuieli”, punctează Nazare pe scurt. Așadar, optimizarea consumului de energie și creșterea venturilor prin valorificarea activelor sunt vitale pentru a asigura un viitor căii ferate din România.
Potrivit lui Nazare, într-un climat economic dificil în toată Europa, infrastructura feroviară nu poate fi modernizată decât printr-un mix de politici care să favorizeze concomitent reducerea cheltuielilor și a risipei din companiile feroviare și derularea unui program substanțial de investiții în reabilitarea căilor ferate, în material rulant și în activitățile de mentenanță care să contribuie la reducerea restricțiilor de circulație și, implicit, la creșterea vitezei și a calității serviciilor.
În context, experiența Network Rail ”este extrem de utilă” ca model pentru planul de viabilizare a CN CFR S.A. pentru că se axează tocmai pe eficientizarea cheltuielilor și valorificarea activelor pentru creșterea veniturilor. Ambele măsuri au ca rezultat în ultimă instanță reducerea facturii pe care o plătește statul în contul pentru acoperirea piederilor, iar acești bani economisiți pot fi investiți în alte activități aducătoare de valoare adăugată în economie.
”Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a făcut eforturi uriașe în ultimii doi ani pentru asigurarea finanțării pentru mentenanță, cât și pentru curățarea datoriilor istorice la furnizorii de energie, unde am plătit deja 400 mil. lei din datoria de 1,2 mld. lei”, a declarat ministrul.
Alexandru Nazare, s-a întâlnit vineri, la Londra, cu reprezentanții conducerii Network Rail, în cadrul discuțiilor fiind dezbătute soluții comune la problemele cu care se confruntă atât Network Rail, cât și CN CFR S.A. în contextul crizei economice globale care a afectat piața europeană de transport feroviar.
Parteneriatul dintre Netork Rail și CN CFR S.A., demarat în iulie 2011, va continua și în perioada următoare când o echipă de experți a Network Rail va acorda asistență în România CN CFR S.A. în implementarea programului de viabilizare a companiei. Network Rail este compania care gestionează infrastructura feroviară în Marea Britanie, având în gestiune 20.000 de mile de linii și 35.000 de angajați.