Cei mai mulți cumpărători online au venituri lunare între 1.400 și 1.800 de lei (20%), fiind urmați de cei care câștigă între 1.000 și 1.400 de lei pe lună (19,8%).
Alimentele dețin cea mai mică pondere din totalul produselor care sunt achiziționate online (3,9%), fiind preferate de cei cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani din orașele mici.
41,3% dintre tranzacțiile online vizează plata facturilor la diferite utilități. |n topul celor mai frecvente cinci categorii de produse achiziționate sunt produsele electronice (36,3%), cele de modă și cosmetică și parfumerie, cu 36,2%, respectiv, 33,4% dintre opțiuni, și produsele și serviciile de telefonie mobilă (30,2%).
Frecvența de achiziție a shopperilor online este destul de redusă, media fiind de zece ori pe an, ceea ce denotă un potențial de creștere intensivă a pieței, bazat pe acțiuni de branding și comunicare ale magazinelor virtuale mici și medii – conchide studiul efectuat de Daedalus MillwardBrown.
Cumpărăturile online în România au crescut în 2011 faţă de 2010 cu peste 130% în toate judeţele. Bucureştenii sunt cei care cumpără cel mai mult în mediul virtual, iar judeţe precum Călăraşi, Brăila şi Teleorman au înregistrat cele mai mari creşteri ale achiziţiilor pe internet, de 278%, 233% şi, respectiv, 182% în 2011 faţă de anul precedent, potrivit unei statistici realizate de okazii.ro.
Tinerii, cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, reprezintă o treime din totalul clienţilor de pe Internet, arată un studiu al companiei de cercetare GfK. Apetitul pentru shoppingul virtual scade pe măsură ce vârsta creşte, procentul ajungând la 26% în cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 34 şi 44 de ani.
Sondajul Daedalus a fost realizat în perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012, pe un eșantion de 1.550 de utilizatori de Internet, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani.