Retailerul electro-IT Flanco estimează că, în 2012, vânzările de laptop-uri din magazinele proprii vor crește cu 20%, cele de tablete se vor tripla, iar smartphone-urile vor cunoaște o creștere a vânzărilor de 10 ori.
Cât investesc românii în mobilitate? Potrivit Flanco, în medie, românii cheltuiesc 400 euro pe un laptop, 250 euro pe o tabletă și 400 euro pe un smartphone.
Potrivit reprezentanților Flanco, prețurile laptop-urilor, tabletelor și smartphone-urilor au crescut pe finalul anului 2011, din cauza evoluției unor factori precum costul materialelor, disponibilitatea componentelor și evoluția cursului de schimb. În ceea ce privește evoluția prețurilor în 2012, Flanco estimează creşteri ale preţului mediu pentru laptopuri, datorate, în primul rând, reducerii disponibilităţii de hard-disk-uri. Tabletele şi smartphone-urile pot înregistra, de asemenea, uşoare creşteri de preţ, pe fondul îmbunătățirii performanțelor și a dotărilor fiecărui echipament.
“Clienții care investesc în astfel de produse sunt tineri (60% având vârsta până în 35 ani), dinamici (au nevoie de portabilitate sporită), pasionați de tehnologie și avizi de informații în timp real“, spune Violeta Luca, director de marketing la Flanco.
Evoluţia vânzărilor de dispozitive mobile este accelerată de nivelul sporit de accesibilitate a preţului noii tehnologii, dar şi de gradul de penetrare încă redus al acestor dispozitive în România.
În 2011, în magazinele Flanco, notebook-urile au avut o pondere în vânzări de circa 17%, iar pentru 2012, retailerul estimează o creștere cu 20% a vânzărilor pentru această categorie de produse.
În prezent, rata de penetrare în România a notebook-urilor este de 20%, în condițiile în care în ultimul timp se adresează toți membrii unei familii cu aceste produse (nu se mai vinde doar o unitate de PC sau notebook per familie), iar durata de viață pentru un echipament IT este de aproximativ 3 ani.
În cazul tabletelor, vânzările vor fi de trei ori mai mari în 2012, în condițiile în care piaţa de tablete este încă la început în România. Flanco își propune să ajungă, în anul 2012, la o cotă de 18% pe piața tabletelor.Anul trecut, tabletele au avuto pondere de circa 1% în vânzările totale al retailerului, respectiv 5% în vânzările din categoria PC.
Retailer-ul are bugetate pentru acest an investiții de 3,5 milioane euro, destinate deschiderilor și amenajărilor de magazine. Pentru 2012, Flanco speră la o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, față de 110 milioane de euro în 2011.
Compania a încheiat anul 2011 cu o suprafață de vânzare de 41.500 mp și un număr de 77 de magazine, dintre care 83% în galerii comerciale și 17% în locații stradale.