Exportul repreyintă acum circa 5% din cifra de afaceri a Hofigal, care anul trecut a ajuns la 6 milione de euro – „o, o stagnare din cauza crizei financiare. Pentru 2012 ne propunem o cotă de 10% pe export, prin extinderea pe noi pieţe precum ţările din Golf, Rusia şi Statele Unite ale Americii. Avem solicitări pentru produsele noastre”, explică Alina Şerban, manager Export & Import în cadrul companiei Hofigal.
Compania exportă, în prezent, pe piaţa Uniunii Europene, dar şi în ţări precum Azerbaidjan, Australia şi Noua Zeelandă. Cel mai vândut produs al companiei este Redigest, un produs unic, cerut în toată lumea.
Principalul avantaj al Hofigal, înființată în 1990, este că funcționează ca o afacere integrată: firma cu 400 de angajați are18 hectare în proprietate, plus alte 48 de hectare de teren în administrare, pe care cultivă plantele pe care le folosește ca materie primă în producție – „Cultivăm, recoltăm și cercetăm pentru a avea un control deplin asupra calității produsului final“, explică procesul de producție Ștefan Manea, directorul general şi proprietarul companiei.
În total, compania are în portofoliu peste 400 de produse, de la medicamente la suplimente alimentare și cosmetice. Din 2010, Hofigal are certificat ecologic.
200 mil. de euro este valoarea estimată a pieţei românești a suplimentelor nutritive. Piaţa ar urma să se dubleze în următorii cinci ani.