De-a lungul carierei sale de 29 de ani în Philip Morris International, Schmidt a dobândit o experienţă riguroasă în activitatea de marketing precum și cunoştinţele solide organizaţionale și de leadership acumulate.
Peter  s-a alăturat companiei Philip Morris USA în iunie 1983 în cadrul departamentul de Marketing din New York. Patru ani mai târziu, a fost numit Marketing Manager în Hong Kong, după care s-a mutat în Japonia ca Brand Manager şi, ulterior, Group Brand Manager. După o experienţă de succes de şase ani în Japonia, Peter s-a alăturat echipei Philip Morris din Malaiezia timp de 3 ani, revenind apoi în Hong Kong ca Director de Marketing (în 1995).
În octombrie 1998, Peter  a preluat poziţia de Director Marketing pentru divizia de Duty Free în Elveţia,  continuând cu multe poziţii în cadrul departamentului de marketing de la centrul operațional al Philip Morris (din Elveţia), fiind responsabil în principal de dezvoltarea mărcii Marlboro în Europa de Est şi Asia de Nord.
Philip Morris România are în jur de 800 de angajaţi, din care aproximativ 500 lucrează în fabrica din Otopeni. Philip Morris Romania este certificată în conformitate cu standardele de calitate ISO 9001, ISO 14001 şi OHSAS 18001 şi este unul din cei mai mari contribuitori la bugetul de stat.