Carrefour continuă extinderea pe segmentul de supermarketuri. Cu o cifră de afaceri la nivel local de circa 1,1 mld. euro, din care 100–120 mil. euro pe segmentul supermarketurilor, retailerul francez deschide, mâine (12 aprilie), al patrulea supermarket din Ploiești. Retailerul ajunge, astfel, la 52 de supermarketuri Carrefour Market în ţară.
Noul magazin Carrefour Market, situat pe strada Malu Roșu, nr. 112, are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 400 de metri pătraţi. Acesta este al patrulea Market din Ploiești, după ce în 2009 Carrefour a deschis primul supermarket din oraș situat în Centru Comercial Winmarkt Grand Center, în 2011 un alt supermarket în Centrul Comercial Big Sud, iar anul acesta un Carrefour Market în Piaţa Mihai Viteazu. Carrefour are în oraș și un hipermarket, deschis în octombrie 2005.
“Modelul comercial se axează pe o gamă de aproximativ 5.200 de produse, iar oferta include peste 1.000 de articole marcă proprie Carrefour, care la o calitate similară costă cu minimum 20% mai puţin, în raport cu mărcile naţionale”, spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour, care ține să precizeze că și pe segmentul supermarketurilor, ca și în cazul hipermarketurilor, “vom fi cei mai ieftini“.
Grupul Carrefour operează, în România, 51 de supermarketuri, plus 25 de hipermarketuri și cinci magazine de proximitate/francize.
Grupul francez de distribuţie Carrefour a anunţat că în 2011 a înregistrat, la nivel global, un profit net de 371 milioane euro, în scădere cu 14% comparativ cu 433 milioane euro în 2010, în timp ce vânzările au crescut uşor cu 0,9% până la 81,27 miliarde euro.
"2011 a fost un an cu rezultate mixte pentru Carrefour. Vânzările au crescut uşor ca urmare a performanţelor solide pe pieţele emergente. Mediul dificil cu care ne-am confruntat pe întreg parcursul anului, în special în Europa de Sud-Est, precum şi performanţele slabe ale diviziei de hypermarketuri din Franţa au condus la o scădere a profitului operaţional. În 2012 vom profita de punctele noastre tari simultan cu un control strict al costurilor pentru a ne ajusta la mediul în care operăm", a declarat preşedintele director general de la Carrefour, Lars Olofsson.
Grupul Carrefour este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial. Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 15.500 magazine, grupul Carrefour numără aproximativ 475.000 de angajaţi.