Apariţia de noi programe malware, compromiterea şi mai accentuată a sistemelor de plată electronice şi folosirea agenţiilor de media digitale de către grupările de spionaj cibernetic avansat pentru a lovi cu precizie ţintele vizate sunt pe lista principalelor predicţii pentru anul 2017, întocmită de Kaspersky Lab, dată publicităţii miercuri.
În 2017, experţii Kaspersky Lab se aşteaptă la apariţia diverselor tipuri de programe malware care rămân în memorie, dar care nu sunt interesate să "supravieţuiască" primului reboot care elimină infecţia din memoria dispozitivului. Acest tip de malware, conceput pentru a face evaluări generale şi a colecta date de autentificare, va fi, cel mai probabil, utilizat în mediile extrem de sensibile de către atacatorii pricepuţi, care îşi doresc să nu fie descoperiţi şi să nu creeze suspiciuni.
De asemenea, atribuirea atacurilor va fi îngreunată de indiciile false şi s-ar putea să creeze riscul ca mai mulţi infractori să-şi aducă infrastructura sau instrumentele proprii pe piaţa deschisă sau să opteze pentru programe malware open source sau comerciale.
În viziunea specialiştilor, răspândirea informaţiilor obţinute în urma unor atacuri, în scop ofensiv, va creşte, cel mai probabil, în 2017 şi există riscul ca atacatorii să încerce să exploateze disponibilitatea oamenilor de a accepta astfel de date ca pe o realitate, prin manipularea sau dezvăluirea selectivă a informaţiilor.
În plus, Kaspersky Lab se aşteaptă la creşterea numărului de hackeri 'vigilante', care fură şi distribuie informaţii, pretinzând că este pentru binele majorităţii.
Totodată, un alt risc potenţial prevăzut pentru 2017 se referă la compromiterea sistemelor de plată din partea infractorilor cibernetici, precum şi la creşterea fenomenului ransomware.
"Având în vedere că producătorii de dispozitive IoT continuă să scoată dispozitive nesecurizate care cauzează probleme pe scară largă, există riscul ca hackerii care iau asupra lor aplicarea legii să preia iniţiativa şi să dezafecteze cât mai multe dispozitive posibil (…) Pe parcursul anului viitor, vom vedea instrumentele de urmărire şi targetare folosite tot mai mult în publicitate, îndreptate către monitorizarea celor care se pretind activişti sau disidenţi. Similar, agenţiile de media digitale – care oferă o segmentare foarte bună a publicului printr-o serie de factori, cum sunt IP-uri, browsere sau interesele rezultate din căutările pe Internet – vor fi folosite de către grupările de spionaj cibernetic avansat pentru a lovi cu precizie ţintele vizate", precizează sursa citată. (Sursa: Agerpres)