El a fost întrebat dacă Enel intenţionează să implementeze o reţea de fibră optică, aşa cum a făcut în Italia, pentru a furniza inclusiv servicii de Internet şi alte date.
"Avem trei mari reţele de distribuţie în trei zone din România, astfel că, la nivel teoretic, conceptul de comunicaţii în bandă largă şi interconectivitate s-ar putea aplica şi în România, la fel ca în celelalte ţări unde avem reţele de distribuţie. Am analizat această temă şi vom încerca să clarificăm dacă avem în România aceeaşi situaţie care s-a regăsit în Italia, unde, în anumite zone exista o necesitate, o lipsă, astfel că un nou jucător putea să aducă valoare adaugată. Nu suntem siguri că România se află în aceeaşi situaţie, pentru că, cel puţin după primele analize, în special partea urbană a României are sisteme cu performanţe foarte bune. Aşa că posibilitatea există, în principiu, dar este posibil ca locul să fie deja ocupat. Vom afla în următoarele luni", a răspuns şeful Enel.
Compania şi-a prezentat, marţi, planul strategic pentru următorii trei ani, care cuprinde investiţii totale la nivel global de 4,7 miliarde de euro în digitalizare, din care 3,8 miliarde de euro în instalaţii precum contoare inteligente, automatizarea şi controlul de la distanţă al staţiilor şi gestionarea proceselor de lucru.
Din totalul de 3,8 miliarde de euro, 2 miliarde de euro vor merge în Italia, 1,1 miliarde de euro în operaţiunile Enel din America Latină, 500 de milioane de euro în activităţile din peninsula Iberică, iar 200 de milioane de euro în România.
"Acest lucru ne va ajuta să atingem performanţe superioare, să ţinem pasul cu avansul tehnologic. Vom folosi tehnologie de ultimă generaţie", a mai declarat Francesco Starace.
Enel vrea să implementeze contoare inteligente pentru un număr de 1,3 milioane de consumatori de energie electrică din România, din totalul de 2,8 milioane de clienţi, până în 2019, potrivit strategiei companiei pe următorii trei ani.
Până în prezent, compania a instalat 140.000 de contoare inteligente pentru consumatorii din zonele Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea.
Conform datelor prezentate de companie, implementarea contoarelor inteligente în Italia, începând din 2001, a dus la reducerea timpului mediu de întreruperi neplanificate pe an pentru un client de la 128 de minute în 2001 la 44 de minute anul trecut.
Totodată, compania a făcut o economie de 40% la costurile de operare pe client, de la 80 de euro în 2001 la 48 de euro în 2015.
Anul trecut, în România, potrivit datelor Autorităţii Naţionale de Reglementare, durata întreruperilor pentru un client casnic a fost de 221 de minute în cazul Enel Distribuţie Muntenia, 234 pentru Enel Distribuţie Dobrogea şi 247 pentru Enel Distribuţie Banat, media la nivel naţional fiind de 308 minute. (Sursa: Agerpres)