US Food Network, care operează franciza KFC (Kentucky Fried Chicken) în România, a deschis, la Arad, al doilea restaurant KFC de tip „drive-thru“ (cu orar non-stop și posibilitatea de a comanda direct din mașină) din ţară. Valoarea investiției este de aproximativ 500.000 de euro.
Noul restaurant are o suprafaţă de 390 mp, o sală de mese de 100 de locuri şi o teresă de aproximativ 60 de locuri. Restaurantul a generat pe piaţa arădeană 30 de locuri de muncă.
Pentru primul an de functionare, cifra de afaceri preconizată este de 960.000 de euro.
Începând cu anul acesta, expansiunea KFC în România se axează în principal pe deschiderea de restaurante de tip drive thru; procesul a început în 2009, printr-un prim drive-thru KFC la Sibiu.
De fapt, dezvoltarea drive-thru-urilor se încadrează într-o strategie care vizează întregul portofoliu de branduri ale grupului american Yum! și care implică o înțelegere mai bună a nevoilor consumatorilor moderni – „tot mai ocupați, nemaiavând timp să gătească acasă“, după cum remarcă Mark Hilton, noul director general al brandurilor Yum! în România (KFC, Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery – PHD).
În cei 15 ani de activitate ai lanţului de restaurante de tip fast-food KFC în România au fost investiţi peste 17 milioane de euro în cele 42 de restaurante şi peste 1300 de locuri de muncă create.
KFC a avut pe piața locală venituri de 38,2 milioane de euro în 2011. Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, cunoscut în special pentru proiectul Băneasa. Numele lui este legat de aducerea în România şi a francizelor Pizza Hut și PHD, operate prin firma American Restaurant System.
Principalii competitori ai KFC sunt lanțurile de tip fast-food McDonald’s, cu o rețea de 64 de restaurante, Burger King, o franciză controlată de oamenii de afaceri Eli Davidai și Marius Nasta, care deține doar șase unități pe piața locală (anul trecut au fost închise trei restaurante) şi Subway (2).
Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro, adică jumătate din întregul domeniul de restaurante.