Industria de publicitate online a generat venituri de cca. 200 de miliarde de dolari în ultimii 10 ani – 10,2 mld. dolari în 2010 şi se preconizează că va genera venituri de 15,9 mld. dolari în 2012. Ce face Google ca să-şi păstreze poziţia fruntaşă în industrie? Compania încearcă permanent să simplifice campaniile publicitare din online, a subliniat Erhardt.

Instrumentele aflate la îndemâna marketerilor, creativilor şi a specialiştilor în relaţii publice sunt Double Click Ad Planner, care planifică o campanie, Google Ad Words, Display Ad Builder şi Google Analytics.

În ultima vreme, Google a mizat pe stabilirea unui public ţintă mai general şi mai flexibil, astfel încât diseminarea mesajului să fie cât mai vastă, a afirmat reprezentantul Google. Acesta a realizat o clasificare a campaniilor, pornind de la noua miză a companiei: Campanii de ReMarketing, care se adresează utilizatorilor care au accesat site-ul aflat în discuţie fără a interacţiona cu acesta, Campanii Contextuale, în care mesajul corect este direcţionat la momentul ideal şi Campanii pe Categorii de Interese – sau publicitatea direcţionată comportamental – care ţinteşte utilizatorii interesaţi (potrivit căutărilor realizate pe internet) de profilul campaniei aflate în discuţie.