De la înfiinţarea sa din 1992, Eximbank s-a implicat în susţinerea şi promovarea mediului de afaceri românesc, sprijinind prin instrumentele financiare de care dispune proiectele propuse şi derulate de companiile locale.
Misiunea iniţială a băncii a fost susţinerea exportatorilor, dar, segmentarea pieţei şi identificarea nevoilor unor noi potenţiali clienţi au condus în timp la revizuirea obiectului de activitate al EximBank, demers prin care s-a extins considerabil zona de adresabilitate a ofertei băncii.

„Activitatea noastră curentă ne oferă informaţii legate de dinamica mediului de afaceri. La nivelul întreprinzătorilor români există un interes crescut pentru reluarea sau stabilirea de noi contacte comerciale cu parteneri din afara Uniunii Europene. Este o modalitate prin care se poate reduce dependenţa de pieţele europene şi se pot, de asemenea, minimiza efectele negative ale turbulenţelor economice asupra afacerilor. De aceea, EximBank se pozitionează ca un partener viabil pentru companiile interesate de extinderea operaţiunilor lor pe pieţe din afara Europei”, spune Ionuţ Costea, preşedintele EximBank.

În prezent portofoliul de produse, axat pe trei direcţii de acţiune – finanţare, garantare, asigurare – permite EximBank să susţină exportatorii, întreprinderile mici şi mijlocii, companiile care derulează proiecte în domenii prioritare ale economiei (dezvoltarea infrastructurii, a utilităţilor de interes public, dezvoltarea regională, a activităţii de cercetare-dezvoltare, proiectele de protecţia mediului), societăţile comerciale care derulează proiecte cu fonduri europene.
Sursa: Agerpres