„Dinamica cifrei de afaceri Flanco s-a situat mult peste ritmul de creştere al pieţei, în contextul în care piața de electroIT a avansat cu doar 2% în primul trimestru al anului. Obiectivul pe termen mediu al companiei este de a deveni destinația de cumpărături pentru produsele electroIT.”, declară Violeta Luca (foto), directorul executiv adjunct al Flanco.
Principalii factori care au determinat evoluţia companiei în primul trimestru sunt campaniile de marketing orientate către client, eficiența operațională și extinderea cu 10.000 mp a suprafeței de vânzare, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cele mai mari vânzări din T1 au fost realizate în luna martie, în urma campaniei Black Week, o săptămână cu reduceri de până la 50%, care a generat 40% din totalul rezultatelor acestei luni.
În ceea ce privește creșterile de vânzări pe categorii de produse în T1 în magazinele Flanco, segmentul de electronice a cunoscut cea mai mare creștere, de 65%, cel de IT, de 40%, în timp ce vânzările de electrocasnice au crescut cu 38%, comparativ cu perioada similară a anului 2011.
În primele trei luni ale anului au fost deschise cinci magazine noi (Bistrița, Cluj, Deva, Sibiu şi Târgovişte), cu o investiție totală de 9 milioane lei, iar în lunile aprilie şi mai au fost deschise 2 magazine noi, în Oradea, respectiv în Iaşi, în urma unei investiții de 5 milioane de lei.
Compania va vinde cu 30% mai mult anul acesta, până la 140 de mil. euro, şi va avea un profit operaţional estimat la 4,7 mil. euro, în creştere de la 3,5 mil. euro în 2011, conform declarațiilor anterioare ale Violetei Luca.
Reprezentanţii Flanco estimează pentru trimestrul II al anului o stagnare a pieței, în timp ce pentru întregul an, valoarea pieţei poate ajunge la 1,15 mld. euro, față de 1,1 mld. euro în 2012.
Principalii competitori ai Flanco sunt Altex și Domo.