Cursa KL705, a plecat din Amsterdam cu un Boeing 777-200 și a avut ca destinaţie Rio de Janeiro, Brazilia. Printre pasageri s-a numărat şi Secretarul de Stat pentru Infrastructură şi Mediu, Joop Atsma. Aeronava a fost alimentată parţial cu combustibili durabili obţinuţi din ulei alimentar reciclat.
KLM colaborează cu World Wide Fund for Nature The Netherlands (WWF-NL) din 2007 şi este prima linie aeriană care a dezvoltat un program dedicat biocombustibililor cu SkyNRG. Programul a fost lansat ieri şi va permite companiilor să opereze o parte din zborurile lor cu biocombustibili durabili, stimulând astfel dezvoltarea ulterioară a biocombustibililor.
Companii importante precum Ahold, Heineken, Accenture, DSM, Philips, Nike şi Schiphol Group au aderat astăzi la programul KLM dedicat biocombustibililor. „Utilizarea biocombustibililor durabili este unul dintre cele mai importante moduri de a face aviaţia mai durabilă”, a declarat Camiel Eurlings, Director General KLM.
Secretarul de stat olandez, Joop Atsma, este încântat de această realizare de referinţă. „Programul KLM dedicat biocombustibililor permite companiilor să se alăture KLM şi SkyNRG să îşi demonstreze poziţia cheie pe care o ocupă cu privire la durabilitate. Apelez la companiile olandeze să ni se alăture pentru a accelera dezvoltarea biocombustibililor şi pentru a stimula o economie durabilă. Voi face tot ceea ce îmi va sta în putinţă pentru a mă asigura că începând din 2013, oficialii olandezi în misiune guvernamentală vor utiliza pe cât de mult posibil zboruri alimentate cu biocombustibili, incluzând şi avionul propriu al guvernului”, a concluzionat acesta.
Biocombustibil durabil
Combustibilul utilizat de KLM este furnizat de SkyNRG, compania pe care KLM a fondat-o în 2009 cu North Sea Group şi Spring Associates. SkyNRG este în prezent lider mondial pe piaţa kerosenului durabili, aprovizionând mai mult de 15 transportatori din întreaga lume. Toţi biocombustibilii utilizaţi de KLM îndeplinesc aceleaşi specificaţii tehnice ca şi kerosenul tradiţional – nu sunt necesare modificări ale motoarelor aeronavelor sau ale infrastructurii.
Se poate un zbor Amsterdam – Rio de Janeiro cu un avion alimentat cu biocombustibil?
21 iunie 2012, 13:35
Ultima modificare în 21 iunie 2012, 16:35
După primul zbor comercial alimentat cu biocombustibil, operat în iunie 2011, KLM a operat în ziua de 19 iunie 2012 cel mai lung zbor alimentat cu biocombustibil.
Etichete: biocombustibilii,
kerosen,
klm,
zbor
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- SURSE: Oltchim intră în administrare specială în vederea privatizării
- Lukoil a ieftinit BENZINA
- Victor Ponta: E anormal ca în companiile cu capital de stat salariile să fie de zeci, sute de milioane de lei
- Secretar de stat: Suntem singuri că vom avea investitori la reactoarele 3 și 4 de la Cernavodă
- În câțiva ani, doar cinci bănci vor mai acorda credite specializate microîntreprinderilor
- Tribunalul București a judecat cererea de insolvenţă a Hidroelectrica
- Criza a costat economia franceză aproximativ 140 de miliarde de euro anual
- RAPORT: Rasismul, inegalitatea şi discriminarea sunt principalele motive de îngrijorare în UE
- Românii sunt cei mai informaţi europeni în materie de proceduri ale Parlamentului European
- Hornbach deschide un nou magazin la Timișoara, în urma unei investiții de 30 de milioane de euro