”Ne aşteptăm la o creştere moderată pe piaţa locală în 2012. Principalul motiv este faptul că ne-am extins business-ul, intrând pe sectorul de plăci ceramice. Am devenit, astfel, singurul furnizor de soluţii complete pentru baie de pe piaţa locală, ceea ce suntem convinşi că este în beneficiul partenerilor şi clienţilor noştri, lucru care va influenţa pozitiv evoluţia noastră viitoare”, a declarat directorul Roca Obiecte Sanitare, Francesc Recasens.
În 2011, cifra de afaceri a Roca s-a ridicat la 1,551 miliarde de euro în 2011, în creştere cu 3,5% faţă de 2010. EBITDA s-a cifrat la 214 milioane de euro şi reprezintă 13,8% din totalul cifrei de afaceri, iar profitul net consolidat pentru 2011 a fost de 20 de milioane euro, faţă de 19 milioane de euro în 2010.
Grupul şi-a atins ţintele de creştere şi profitabilitate datorită unor eforturi semnificative pe pieţele emergente. Aceasta a fost singura soluţie pentru a compensa scăderea vânzărilor şi reducerea marjelor de profit din piaţa iberică, Spania şi Portugalia – ambele fiind ţări cu istoric de volume masive şi marje de profit ridicate pentru Grup – precum şi încetinirea pieţelor Europei Centrale.
De menţionat este preluarea grupului rus Akvaton, în 2011, lider pe piaţa rusească, specializat în producţia de mobilier pentru baie. De asemenea, s-a înregistrat o evoluţie puternică a business-ului în Argentina şi pe pieţe europene, precum Germania, Marea Britanie, Austria şi ţările scandinave.
Grupul a făcut, de asemenea, eforturi semnificative de extindere şi diversificare a gamei de produse, prin optimizarea capacităţii de producţie şi logistică, precum şi prin aplicarea unui nou model de management al portofoliului. În prezent, portofoliul Roca Group include două branduri globale, Roca şi Laufen, şi 30 de branduri regionale.
Roca Group este dedicat designului, producţiei şi promovării produselor de baie şi a plăcilor ceramice pentru arhitectură, construcţii şi design interior. Compania are 21.000 de angajaţi, 72 de facilităţi de producţie în 18 ţări şi operează în peste 135 de ţări, pe cinci continente.
Grupul, cu acţionariat 100% spaniol, este lider de piaţă în Europa, America Latină, India şi Rusia. Are, de asemenea, o prezenţă puternică în China şi restul Asiei, Orientul Mijlociu, Australia şi Africa, ocupând astfel poziţia de lider mondial în domeniu. (Sursa: Agerpres)