Așadar, din datele ITF reiese că, la nivel internațional, investițiile și mentenanța infrastructurii pentru ultimii 15 ani au rămas aproximativ constante, la 0,8% pentru țările membre OCDE (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) per total, exceptând Japonia.  Ponderea investițiilor în infrastructura de transport terestru în țările Europei Centrale și de Est (ECE) a crescut brusc în 2009, ajungând la 2% din PIB, cea mai mare valoare raportată de acestea vreodată. În 2010 este înregistrată o scădere de 1,7%, repercusiune a crizei economice.
Volumul investițiilor în infrastructură a crescut foarte mult mai ales în ţările în curs de dezvoltare și de tranziție ale ECE, începând cu 2003. Această creștere a devenit negativă după atingerea unui nivel record în 2009. De asemenea, investițiile în infrastructura de transport terestru au scăzut cu 11% în termeni reali din 2009 până în 2010.
În ceea ce privește cota investițiilor în transportul feroviar, aceasta a crescut de la 15% la 23% pentru OCDE din 1995 până în 2010. Această tendință este determinată mai ales de dezvoltarea din Japonia și Europa. În țările din Europa de Vest, cota investițiilor în infrastructura feroviară a crescut constant de la aproximativ 20% din totalul investițiilor în infrastructura de transport terestru în 1975, la 30% în 1995 și la 40% în 2010.
Nu acelaşi lucru s-a întamplat în ţările din Europa Centrală şi de Est, acestea preferând să direcţioneze investiţiile mai mult în sectorul de drumuri, ponderea investiţiilor în infrastructura rutieră crescând de la 65% în 1995 la 82% în 2010. Conform statisticilor ITF, citate de Club Feroviar, în 2010 investiţiile în infrastructura feroviară din România au fost de 169 milioane de euro, cu 47% mai puţin decât în 2008, când această sumă s-a ridicat la 316 milioane de euro.
Astfel, țara noastră a ocupat poziţia a 5-a în clasamentul investiţiilor în infrastructura feroviară în ţările ECE (exceptând Muntenegru pentru care nu există informaţii). Locul 1 este ocupat de Polonia, cu 650 milioane de euro. Într-un raport din 2012 al World Economic Forum – The Global Enabling Trade Report 2012 -, calitatea infrastructurii feroviare din România primeşte 2,5 puncte, pe o scară de la 1 la 7 (7 fiind punctajul maxim), ocupând abia poziţia 12 între ţările ECE şi 79 între alte 132 de ţări. Calitatea infrastructurii rutiere este şi mai puţin apreciată, cu un punctaj de 2,1, în timp ce cea portuară are 2,8 puncte.