Grupul Metro se teme de criza euro și impactul acesteia asupra afacerii

Olaf Koch, CEO al grupului german Metro a declarat pentru cotidianul Bild că actuala criză euro poate fi o amenințare pentru consumul domestic, iar acest lucru ar avea un impact major asupra business-ului retailerului.

Managerul se așteaptă la costuri mai mari pentru produse germane din cauza creșterii costurilor la energie, lucru care s-ar putea traduce printr-o majorare a prețurilor la nivel de grup. Potrivit declarațiilor făcute în cotidianul german, în cel mai fericit caz, Koch se așteaptă la un profit mic pentru acest an.
În altă ordine de idei, managerul a declarat că se așteaptă la o stabilizare a zonei euro și  continuă să creadă că moneda unică este o binecuvântare pentru Europa.

Întrebat de pericolul retrogradării grupului, Koch a afirmat că nu a dat o mare atenție acestui lucru. ”Cel mai probabil, prețul acțiuniunilor va continua să scadă,”, a spus managerul. ”Oricum, ne vom menține strategia de restructurare”, a adăugat acesta.

Săptămâna trecută, presa germană a scris despre planurile de restructurare a hipermarket-urilor Real, aparținând grupului Metro, și separarea business-ului internațional de cel local din cauza faptului că divizia din Europa Centrală și de Est va fi , în curând, de vânzare.
Presa germană notează că, cel mai probabil, în cazul unei tranzacții, competitorul Auchan ar putea fi potențialul cumpărător al celor 110 magazine Real din Europa Centrală și de Est (Rusia, Polonia, România, Turcia, Ucraina), deoarece retailerul operează deja magazine în țările amintite.