Potrivit retailerului Carrefour, față de iunie 2011, anul acesta, vânzările de apă minerală (în cantitate) au crescut cu 18%, în timp ce vânzările de apă plată au crescut cu 3%. ”Față de luna mai 2012, în luna iunie, vânzările pe categoria de apă minerală au fost mai mari cu 30%”, a declarat pentru Capital, Andreea Mihai, directorul de marketing al retailerului francez.
Perioada de vară face ca numărul celor care aleg să consume bere să crească semnificativ, astfel că la nivelul unei săptămâni estivale vânzările cresc cu aproximativ 30% față de media săptămânală înregistrată la nivelul unui an, după cum declară Constantin Bratu, director general al Asociației Berarii României.
”Cred că berea devine vedeta sezonului cald, în principal, din două motive. În primul rând, românii aleg berea pentru a se hidrata, întrucât conținutul său de peste 90% apă, la care se adaugă minerale și fibre, ajută organismul în completarea hidratării recomandate cu apă. Totodată, vara este o perioadă în care cu toții aproape adoptăm o dieta mai bogată în alimente sănătoase, iar berea este un aliment care oferă organismului mulți nutrienți valoroși”, completează Bratu.
Recorduri de vânzări la aparatele de aer condiţionat
Și dacă la apă minerală creșterea este semnificativă, când vine vorba de aer condiționat, acestea depășesc orice așteptări. La Carrefour, în luna iunie, vânzările de aparate de aer condiționat (în cantitate) au fost mai mari cu 200% decât cele din aceeași perioadă a anului trecut. Față de luna mai, în iunie 2012, vânzările de aparate de aer condiționat au fost de 6 ori mai mari, în timp ce vânzările de ventilatoare au fost de aproape 5 ori mai mari.
Altex, Flanco şi Electrofun înregistrează vara acesta vânzări peste aşteptări la aparatele de aer condiţionat şi ventilatoare.
Piaţa aparatelor de aer condiţionat va ajunge în 2012 la valoarea de 15 milioane de euro, în creştere cu 14% faţă de anul trecut, conform estimărilor Flanco. La nivel de volum, creșterea va fi de circa 7%, până la aproximativ 58.000 unități.
“Peste 55% din vânzările de aparate de aer condiţionat dintr-un an se înregistrează doar în lunile iunie-iulie. Achiziţia acestui tip de produse stă încă sub semnul cumpărăturilor sezoniere, de necesitate”, declară Cătălin Marin, Product Management Director Flanco. Un alt criteriu de alegere al produselor îl reprezintă și tehnologiile moderne de care dispun aparatele de aer condiționat de pe piață. Tehnologia inverter, filtrele Full HD, ventilația 3D, curățarea automată a filtrelor scad cheltuielile de întreținere dar mai ales costurile de consum energetic cu până la 50%.
În ultimele două săptămâni, vânzările de aparate de aer condționat în rețeaua Flanco s-au triplat față de perioada anterioară. Cel mai bine vândute produse sunt cele de capacitate de 12.000 BTU, cu prețuri între 1.200 – 1.400 lei.
Modelele de 12000 BTU, cele mai populare la Electrofun
La electrofun.ro, începând cu luna mai vânzările au crescut cu 30-50% de la o luna la alta, conform oficialilor companiei. De interes sunt modelele ce depăşesc 12000 BTU capacitate de răcire şi clasa energetică A, tehnologia Inverter.
Faţă de anul 2011 se remarcă alegerea unor modele cu tehnologii avansate, cu preţuri ce reflectă calitatea ridicată a produselor. Aceasta este o caracteristică specifică a comerţului online de altfel: prezenţa unei game variate cu modele cu tehnologii avansate, faţă de retailul clasic, offline, unde se pune accent pe modelele entry, B brand. Montajul este asigurat de echipe autorizate de importatori. În ceea ce priveşte segmentul ventilatoareleor, interesul este manifestat de cele de masă utile în spaţii de birouri unde soluţia unui aer condiţionat split nu poate fi aplicată.
Altex se bazeză pe brandul propriu Myria
Altex, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice şi produse IT din România, a înregistrat, în perioada ianuarie –iulie, o creştere la aparatele de aer condiţionat de 140% valoric şi 100% cantitativ, faţă de perioada similară a anului trecut. La ventilatoare, compania înregistrează o creştere de 410% valoric şi 340% cantitativ.
De asemenea, Altex a depăşit pe 9 iulie cu 45% valoric şi 26% cantitativ vânzările din tot anul 2011 la aparatele de aer condiţionat şi 50% valoric şi 36% cantitativ vânzările din tot anul 2011 la ventilatoare, potrivit oficialilor companiei.
“Un procent semnificativ din totalul vânzărilor l-am realizat prin brandul propriu Myria la care am oferit cel mai bun preţ din piaţă, iar restul l-am realizat prin partenerii tradiţionali. Noi putem susţine cu stoc tot sezonul la cele mai mici preţuri din piaţă şi garantăm instalarea în 5 zile”, au declarat pentru Capital reprezentanţii companiei.