La un an de la lansarea programului de mediu ”Plan pentru un Stil de Viață Durabil”, Unilever a publicat raportul care prezintă progresele realizate până în prezent pentru atingerea obiectivelor stabilite.
Bilanțul arată că efectele implementării planului se fac simțite la nivel internațional şi în România, fiind înregistrate progrese considerabile la numeroase capitole, de la managementul deșeurilor și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și până la diminuarea nivelului de sare din supe și condimente.
Astfel, Unilever a anunțat că 24% din materia primă agrară provine din surse sustenabile, față de doar 14% în 2010. Peste 90% dintre principalele produse Unilever din toată lumea conțin, în prezent, mai puțin de o treime grăsime saturată, iar 20% din totalul de energie utilizată de Unilever este reprezentat de energia regenerabilă. În Europa, 100% din electricitatea achiziționată provine din surse regenerabile.
În România au fost eliminați toți acizii grași trans din margarine, sosuri și înghețate. De asemenea, pe parcursul anului 2011, Unilever a redus cu 10% nivelul sării din noile sortimente de supe și condimente comercializate în magazine. Tot în România, în fabrica de detergenți, indicatorul de consum de energie a scăzut cu 23% în 2011, față de 2008.
„Creşterea sustenabilă este singurul model acceptabil pentru dezvoltarea unei companii, în viitor, şi de aceea Planul Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil este în centrul strategiei noastre de business. Este evident că sustenabilitatea poate determina creşterea unui business şi este încurajator să remarcăm faptul că brandurile noastre globale active în acest domeniu au crescut în anul 2011”, spune Paul Polman, CEO Unilever. ”Este, de asemenea, din ce în ce mai clar, că nu putem găsi singuri soluţii la cele mai stringente probleme, iar cele mai semnificative progrese s-au înregistrat în zonele în care am încheiat parteneriate. De aceea lucrăm alături de organizaţii ca Forumul Bunurilor de Larg Consum, Forumul Economic Mondial, Consiliul Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabilă, alături de autorităţi şi ONG-uri, pentru a determina schimbări. În Unilever, suntem convinşi că modelul de business al viitorului este cel bazat pe colaborare,” conchide Polman.