Cele două companii aeriene europene au încetat zborurile la începutul acestui an, lăsând mulți pasageri cu bilete de valoare nefolosite. Pe acest fond, agențiile de turism acreditate IATA sunt încă în așteptarea rambursării biletelor nefolosite ale clienților, ele deținând în relația cu pasagerul doar calitatea de intermediar.
IATA este organizația care deține sumele încasate de la agențiile de voiaj și se află, în acest moment, în negociere cu lichidatorii celor două companii aeriene, obiectivul acestei negocieri fiind acela de a se ajunge la un proces de rambursare consensual.
În ciuda acestui demers, nu s-a obținut nici un acord sau garanție că sumele de bani remise de către agențiile de turism vor fi alocate de lichidator pentru restituire către clienți. Potrivit ANAT, se estimează că suma bilelelor Malev, achitate de agențiile acreditate IATA și neutilizate de pasageri, este de circa 0,55 milioane de euro.
ANAT și ECTAA au cerut în mod repetat introducerea asigurării obligatorii contra falimentului companiilor aeriene în spațiul UE, însă, până acum, nu s-a realizat nimic în acest sens.
”În condițiile în care agențiile de turism nu pot funcționa legal fără asigurare de insolvență și faliment, în mod similar și companiile de zbor trebuie să-și desfășoare activitatea respectând drepturile pasagerilor”, a psus Corina Martin, presedintele ANAT.
ANAT cere protecția pasagerilor companiilor aeriene
3 august 2012, 12:24
Ultima modificare în 3 august 2012, 15:24
Au trecut șase luni de la falimentul companiilor aeriene Spanair şi Malev și pasagerilor nu le-au fost încă rambursați banii pentru biletele de avion nefolosite. ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism) nu este de acord cu acest mod de lucru care însemnaă, de fapt, o lipsă de protecție a pasagerilor.
Etichete: anat,
avion,
pasageri
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Ghişeul pierde teren: BCR a atras în şase luni depozite de 70 milioane lei prin telefon
- Japonezii au început producţia noii Mazda6
- De ce își doresc românii să îmbătrânească
- Cum arată cel mai scump apartament din New York
- Vânzările Ford şi General Motors, sub estimările analiştilor
- Ministerul Sănătăţii face turul ţării cu dezbaterea pe noul proiect de lege. Care sunt principalele dileme
- PayU lansează o campanie de încurajare a plăţilor online
- România, raiul exportului paralel de medicamente. Ce spune Agenția Națională a Medicamentului despre fenomen
- MetLife și-a dublat profitul, în special din derivative
- Clienţii cu bani mulţi şi garanţii, blocaţi de regulamentul BNR