Potrivit grupului chinez CNR, este pentru prima dată când echipamente de trenuri de mare viteză sunt exportate din această ţară către Europa, China însăşi obţinând această tehnologie graţie transferurilor străine.
Siemens „va face alte comenzi dacă primele vor trece de teste (de calitate)”, a declarat acesta, adăugând că, probabil, China va deveni un „furnizor regulat” al astfel de echipamente.
Mândră de tehnologia sa, China a început să exporte piese pentru trenuri de mare viteză, în timp ce propria sa reţea a intrat în funcţiune abia în 2007, informează Agerpres.
Cea de-a doua economie din lume are, în prezent, cea mai vastă reţea de linii de mare viteză, care totalizau 8.358 km la sfârşitul lui 2010. Anul acesta, ar urma să depăşească 13.000 de km, iar în 2020, va atinge 16.000 de km.
Constructorii chinezi CSR Corp şi CNR Corp, precum şi China Railway Group şi China Railway Construction Corp, vor intra de acum în competiţie pe piaţa mondială cu multinaţionale precum francezul Alstom, canadianul Bombardier şi germanul Siemens.
Exporturile de material feroviar chinez au avut de suferit după o coliziune între două trenuri în iulie 2011, soldată cu 40 de morţi, în estul Chinei.