WindJet a încetat oficial să mai opereze zboruri duminică noapte, într-o perioadă de vârf pentru turismul italian. Autoritatea aviaţiei civile din Italia, ENAC, a încercat să ajungă la un acord cu alte companii, printre care Alitalia şi Meridiana, pentru a prelua pasagerii, cu o taxă suplimentară de circa 250 de euro, însă media italiene raportează că mulţi călători sunt încă blocaţi pe aeroporturile din Peninsulă, spre nemulţumirea pasagerilor şi a asociaţiilor consumatorilor italieni. Asociaţia Codacons susţine că un astfel de supliment ar fi injust pentru călătorii aflaţi într-o situaţie de necesitate.
Situaţia ar putea afecta peste 300.000 de pasageri care au plătit deja bilete pentru zboruri WindJet, până în luna octombrie, după estimările ENAC.
Potrivit Alitalia, WindJet nu i-a transmis acesteia datele sale financiare, aşa cum era prevăzut într-un acord din luna aprilie. Licenţa WindJet ar putea fi revocată de către ENAC, ‘pentru incapacitate manifestă de a-şi garanta operaţiunile de zbor’.
Ministrul italian al dezvoltării economice, Corrado Passera, a convocat o şedinţă marţi, la Roma, la care vor participa cele două companii, Wind Jet şi Alitalia, şi reprezentanţi de la ENAC, pentru a găsi o soluţie la acest faliment şi pentru a împiedica pierderea celor 504 locuri de muncă ale angajaţilor WindJet.
Compania a operat zboruri și din București către orașe din Italia.