Nemulțumirea principală a turoperatorilor are legătură cu promovarea României pe piața germană și, mai nou, cu deteriorarea imaginii țării noastre în ultima vreme, din cauza situației politice. ”Nemulțumirile legate de promovare sunt de ani de zile. Cu toții suntem nemulțumiți de promovare, inclusiv noi, turopearatorii români. Nu cred că s-a decis încă retragerea celor doi turoperatori. Discuțiile vor continua și urmează să se stabilească în următoarele două-trei săptămâni”, spune Dragoș Anastasiu, președinte Eurolines, reprezentantul în România a TUI Travel Center. ”Degeaba suntem în cataloagele TUI dacă România nu se promovează. În plus, scandalul politic din ultima vreme ne face rău. Dar acest lucru este punctual și va trece”, completează Anastasiu.
Lispa unei strategii bune de promovare a României în străinătate a dus, spun experții din industrie, la un număr mic de turiști germani aduși în țara noastră (aproximativ 1.000 – 1.500) spre comparație cu vecinii  bulgarii care atrag anual de la TUI peste 200.000 de turiști.