Telefoanele inteligente continuă creşterea în vânzări şi reuşesc să aducă pe un trend ascendent valoarea sectorului Telecom, relevă studiul GfK.
În cadrul acestui segment de telefoane, preferinţele se înregistrează pentru cele care au încorporat sistemul de operare Android, cameră foto mai mare de 5.5 MP şi ecran tactil. Telefoanele mobilephones, deşi pierd cotă în faţa celor smarthphones, sunt încă un segment ce domină în volum piaţa totală de telecom.
Potrivit studiului GfK, pentru piaţa de IT, al doilea trimestru al anului 2012 a fost unul relativ stabil. Sectorul a înregistrat o scădere de 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând o valoare de 84 milioane de euro. Monitoarele şi Desk Computers au înregistrat scăderi de două cifre, în timp ce laptopurile au fost foarte aproape de aceeaşi valoare atinsă în T2 2011. O surpriză plăcută în trimestrul al doilea din 2012 au oferit-o perifericele (mouse, tastatură şi webcam) care au înregistrat creşteri uşoare.
‘Starul de la graniţa dintre sectoarele IT şi Telecom – tabletele – au reuşit să stabilească şi în acest trimestru echilibrul pe această piaţă datorită avantajelor oferite consumatorului: mobilitate, flexibilitate şi o interfaţă prietenoasă’, se menţionează în studiu.
În ceea ce priveşte piaţa de imprimante şi multifuncţionale, aceasta a rămas stabilă, în jurul valorii de şapte milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2012, înregistrând o uşoară scădere de 2,9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Această performanţă a fost asigurată de creşterea pieţei de multifuncţionale laser, cu precădere în segmentul de consumatori casnici.
De asemenea, piaţa de inkjet pierde tot mai mult teren în faţa echipamentelor ce încorporează tehnologia laser, însă ponderea sa este încă mare în totalul pieţei echipamentelor de birou.
Potrivit GfK, pentru a depăşi stagnarea stabilită în apropierea valorii de şapte milioane de euro pe trimestru, sunt necesare instrumente de impulsionare a consumului în ambele segmente de piaţă, atât în cel casnic cât şi în cel business-to-business.
GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail cuprinde date de la peste 370.000 de puncte de vânzare la nivel mondial.
SURSA: Agerpres