Responsabilul pe probleme tehnice, Horst Amman, analizează în prezent situaţia, a explicat edilul în cursul unei conferinţe de presă ţinute la finalul unei şedinţe maraton de nouă ore a consiliului de supraveghere. O decizie privind data deschiderii, prevăzută iniţial pentru 3 iunie 2012 şi amânată deja pentru 17 martie 2013, urmează să fie luată la 14 septembrie, cu ocazia viitoarei reuniuni a consiliului.
Statul federal şi landurile Berlin şi Brandenburg (ce înconjoară capitala Germaniei) au anunţat că vor să salveze societatea în cauză de la incapacitatea de plată. Un demers comun ce include credite şi fonduri publice va permite salvarea acesteia, a declarat Rainer Bomba, secretar de stat în Ministerul german al Transporturilor.
O valoare exactă nu a fost precizată în timpul conferinţei de presă. Până în prezent, costurile suplimentare erau apreciate la circa 1,17 miliarde de euro. Inaugurarea noii aerogări, unul dintre cele mai mari şantiere din Germania, a fost anulată in extremis în luna mai din cauza unor deficienţe în sistemul antiincendiu. Amânarea a stârnit critici vehemente, deoarece a fost anunţată cu aproximativ o lună înaintea inaugurării oficiale. Iniţial, Aeroportul Internaţional Berlin-Brandenburg Willy-Brandt (BER) ar fi trebui să intre în funcţiune în toamna lui 2010, cu obiectivul de a conferi capitalei germane strălucirea economică internaţională ce încă îi lipseşte.
Era destinat să devină cel de-al treilea aeroport al ţării ca mărime, după Frankfurt şi Munchen. Willy-Brandt va înlocui cele două aerogări care deservesc în prezent Berlinul, Tegel şi Schönefeld, ce îşi vor continua temporar activitatea, cu un trafic anual de 24 de milioane de călători. (Sursa: Agerpres)