”După un start în trombă, cu creşterile spectaculoase din ianuarie-februarie, trendul este descrescător de la lună la lună’, a declarat, pentru Agerpres, reprezentantul companiei auto.

Acesta a afirmat că Programul Rabla nu a mers prea bine în acest an din cauza numărului redus de tichete şi al preţului foarte ridicat al acestora. ”Este o piaţă a intermediarilor care au ţinut sus preţul acestor tichete”, a spus Bardan, care a adăugat că, în anii anteriori, mărcile Opel şi Chevrolet erau printre principalii beneficiari ai acestui program, după marca naţională Dacia.

Conform datelor oficiale APIA, piaţa auto românească (autoturisme şi vehicule comerciale) a scăzut, în 2011, cu 7,4%, de la 119.576 unităţi, în 2010, la 110.668 unităţi. Anul trecut, scăderea pieţei la autoturisme a fost de 11%, de la 106.328 unităţi la 94.624 unităţi.

Di-Bas Auto, dealer Opel şi Chevrolet în oraşele Bucureşti şi Ploieşti, a vândut de la începerea activităţii peste 10.000 de autoturisme. Anul trecut, compania a vândut 550 de automobile noi în Bucureşti, 150 de automobile rulate în Bucureşti şi 350 de automobile rulate în Ploieşti, iar cifra de afaceri raportată a fost de 12 milioane euro.

Potrivit directorului generale al Di-Bas, în 2012 este dificil de atins acest nivel, în condiţiile în care vânzările de maşini, care dau consistenţă acestui indicator financiar, au scăzut cu 20-25% pe primele şase luni.

Cifra de afaceri pe after-sales (activităţile post-vânzare) a fost, în 2011, de patru milioane de euro, iar dealerul auto estimează menţinerea acestui nivel şi în acest an.

Compania estimează că la vânzările de automobile rulate cifra de afaceri ar putea creşte cu 10-20% în acest an faţă de 2011.