Într-un an, 3 din 10 televizoare vândute vor fi social TV

Flanco, cel mai dinamic retailer electroIT, estimează că social TV-urile vor deveni în următorii 5 ani principalul tip de televizoare achiziţionate de români. Conform portretului realizat de către reprezentanţii companiei, cumpărătorul român petrece peste 4 ore, zilnic, în fața televizorului, dar este, în acelaşi timp, și pasionat de prezența în rețelele sociale, alocând în medie, peste 4 ore navigării pe internet.

“Consumul de televiziune face parte din viaţa românilor, însă, în prezent, stilul de viaţă modern impune schimbări şi în acest obicei. La fel ca în alte medii, precum cel online, interacțiunea și feedback-ul utilizatorului devin din ce în ce mai importante, astfel încât producătorii concep tehnologii cât mai apropiate de nevoile consumatorilor. Estimăm ca într-un an, 3 din 10 televizoare vândute în Flanco să fie televizoare <sociale>, iar în următorii 5 ani, acest segment să devină unul dintre cele mai căutate tipuri de produse în reţeaua noastră”, declară Cătălin Marin, Product Management Director Flanco.
Pasiunea pentru canalul multimedia tradiţional – TV şi dezvoltarea comunicarii online, se regăsesc în obiceiurile de consum ale românilor, care adoptă rapid tehnologiile de ultimă ora. Astfel, una dintre principalele tendințe internaționale care își face simțită prezența și în România este social TV: comunicarea în timp real în rețelele sociale (Facebook, Twitter, Google Talks etc.) direct prin intermediul televizorului, cu ajutorul unor aplicaţii dedicate (widget-uri). Caracteristica social TV se regăseşte în specificaţiile producătorilor sub numele de Smart TV sau Internet TV.
“Funcţiile inteligente şi interconectivitatea dispozitivelor din căminele noastre converg în cele două direcţii principale ale tendinţelor din tehnologie prezentate la IFA anul acesta. Cererea din piaţă pentru televizoare cu funcţii inteligente a înregistrat o creştere vizibilă în primele şase luni, atât la nivel international, cât şi local, segmentul de social TV depăşind statutul de produs de nişă încă de la finalul anului trecut”, completează Cătălin Marin.
Conform statisticilor, în România există circa 5 milioane de conturi Facebook și 50.000 de conturi Twiter, iar majoritatea utilizatorilor acestor reţele sunt și primii care adoptă tehnologia social TV. Accesul la servicii disponibile până acum doar prin intermediul PC-ului deschide apetitul românilor pentru acest segment de televizoare. Astfel, dacă în 2010 segmentul de social TV era aproape inexistent, evoluţia televizoarelor cu tehnologie de conectivitate la Internet a fost puternic vizibilă în piaţă în 2011, cota acestui segment înregistrând în anul 2012 valoarea de aproximativ 15%, în piaţa televizoarelor cu ecran plat.
Potrivit Flanco, principalele motive ale creșterii gradului de penetrare a acestui segment sunt nevoia de accesare a unei soluţii multimedia complete (TV, DVD player, home entertainement, gaming, acces la reţele sociale), precum şi nevoia de vizionare a unui conţinut TV personalizat.
Violeta Luca, directorul executiv al Flanco, estimează cu retailerul va vinde cu 30% mai mult anul acesta, până la 140 de mil. euro, şi va avea un profit operaţional de circa 4,7 mil. euro, în creştere de la 3,5 mil. euro în 2011.