În plus, folosesc aceeași infrastructură electrică existentă, astfel că nu este nevoie de investiții de miliarde de dolari sau de euro în noi rețele electrice, cabluri sau rețele pentru a adopta în masă noua tehnologie. În România, această tehnologie este abia la început. "Deocamdată, este o soluție scumpă de iluminat, adoptată însă de companiile private care sunt atente la costuri și care au conceptul de amortizare a investiției. Iar aceste sisteme, cu cât funcționează mai mult, cu atât se amortizează mai repede”, a spus Stelian Matei, director știintific al Electromagnetica, la un eveniment de profil.
Acesta consideră că, în România, potențialul este uriaș, însă consumatorul de la noi nu este educat în ceea ce privește economia de energie. ”În România sunt opt milioane de gospodării, iar în medie fiecare are cam zece becuri. Mai mult, la nivelul lui 2001 existau 48 de milioane de aparate de iluminat la noi (de uz casnic, comercial, industrial). Și ar putea fi doar o zecime din realitate, pentru că de atunci nu s-a mai făcut nicio statistică de acest gen”, a mai spus Stelian Matei. Acesta a adăugat că există deja un parteneriat cu Future Lighting Solutions, care sunt distribuitor unic al Philips Lumileds pentru a pune bazele unui consorțiu între Electromagnetica și Philips Lumileds. ”În baza înțelegerii, este posibil să putem pune numele Philips Lumileds pe produsele noastre", a punctat el.
De altfel, Eugen Scheușan, directorul general al Electromagnetica, a explicat că ”pentru compania pe care o conduce, ceea ce este acum divizia de sisteme de iluminat cu LED-uri ar putea să devina într-unul, două decenii core-business-ul companiei." ”Ne aflăm, la nivel global, în plină revoluție a sistemelor de iluminat. Altfel spus, la înlocuirea treptată a sistemelor binecunoscute de iluminat cu cele cu LED-uri. Primii care au adoptat în lume deja aceste sisteme de iluminat sunt marii consumatori de energie electrică pentru iluminat”, a explicat el.
Electromagnetica, este producător și furnizor de echipamente de distribuție si măsurare a energiei electrice, sisteme de iluminare cu LED, subansamble auto. Orientată către producția de energie verde și tehnologii destinate creșterii eficienței energetice, Electromagnetica are în prezent 560 de angajați și o cifră de afaceri de 46,3 milioane de euro în primul semestru al anului 2012.
Compania deține în bazinul hidrografic al râului Suceava zece microhidrocentrale cu o putere instalată de 5,4 MW, dintre care două unități au fost construite de la zero de companie. Compania a investit în ultimii șase ani peste 21 milioane euro pentru achiziția, modernizarea, retehnologizarea și construcția de microhidrocentrale. Societatea este listată în prezent la categoria I a Bursei de Valori București și are ca principali acționari Asociația PAS Electromagnetica (30,8%) și SIF Oltenia (21,12%).
Scheușan, Electromagnetica: ”Ne aflăm în plină revoluție a sistemelor de iluminat”
12 octombrie 2012, 23:25
Ultima modificare în 13 octombrie 2012, 02:25
Un raport din 2012 al McKinsey arată că, până în 2020, LED-urile ar reprezenta valoric circa 60% din întreaga piață de iluminat mondială estimată la circa 110 miliarde de euro, de la 10% cât reprezenta în 2010. Specialiștii spun că LED-urile nu sunt doar mai eficiente și mai durabile decât becurile cu incandescență, dar nu conțin nici mercur cum este cazul becurilor economice.
Etichete: energiei
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Businessul românesc se teme de 2013
- Managementul sistemului de termoficare al Bucureştiului va fi concesionat unui operator privat
- Ce societăţi româneşti se numără printre cele mai mari 10 companii din S-E Europei
- Vodafone România permite plata în rate a telefoanelor şi tabletelor, prin carduri de credit
- Dan Agathon: Tichetele de vacanţă pot atrage peste 160 milioane de euro la bugetul de stat
- INFOGRAFIC: Coca-Cola trage linie şi îşi detaliază activitatea de CSR în România
- Dafora: Contract de aproape 16 milioane de dolari, derulat în Israel din 2013
- Rusia își redescchide piața pentru produsele agroalimentare românești
- Daniel Guzu intră pe piaţa alimentară cu brandul „Ana are”
- Primul ministru: Salariile restante la Oltchim vor fi plătite luna aceasta