Români se uită (mai ales) la design, eficienţa energetică şi caracteristicile eco, atunci când vor să achiziţioneze electrocasnice premium, arată un studiu realizat de Miele, cel mai premium brand de electrocasnice comercializat în România. În plus, ei preferă înterfeţele cu touch controls similare iPhone-urilor şi iPad-urilor.
Miele vrea să le vândă românilor electrocasnice premium de 2,5 milioane de euro în 2012.
„Clienţii Miele din România călătoresc foarte mult şi, mai ales datorită acestui trend, putem vorbi despre clienţi tot mai rafinaţi, mai exigenţi şi mai educaţi”, declară Theofilos Romaios (foto), Sales&Administration Manager, Miele Appliances.
Topul caracteristicilor de care clienţii Miele de pe piaţa românească ţin cont în momentul achiziţionării de electrocasnice valorifică experienţa de cumpărare şi de informare a celor aproximativ 600 de clienţi Miele care vizitează, anual, showroom-ul din Otopeni.
Designul se află pe prima poziţie în acest top. „Românii sunt foarte atenţi la aspectul aparatelor (…) Designul memorabil deschide, de exemplu, şi lista caracteristicilor care impun pe piaţă seria 5000 de electrocasnice de bucătărie Miele, pe următoarele poziţii situându-se trăsături precum posibilitatea de combinare între categorii diferite de produse sau de îmbinare pe verticală ori pe orizontală a produselor de dimensiuni diferite”, explică Theofilos Romaios. În ceea ce priveşte aspectul cromatic, cele mai cerute sunt nonculorile alb şi negru.
Din acelaşi stidiu reiese că utilizatorii de electrocasnice premium preferă interfeţele cu touch control care aduc o simplitate fără precedent a comenzilor. „Românii preferă produsele high-tech cu touch controls, cu interfeţe intuitive precum iPhone-urile şi iPad-urile, care le permit să controleze uşor şi precis dispozitivele”, subliniază Theofilos Romaios, Sales&Administration Manager, Miele Appliances.
Pe locul trei în topul parametrilor căutaţi şi apreciaţi de către consumatorii români de electrocasnice premium se situează caracteristicile eco ale produselor.
Un top 5 al celor mai bine vândute produse Miele este alcătuit din maşini de spălat, plite, cuptoare, maşini de spălat vase şi hote. Câte unităţi au fost însă vândute? Aici nemţii sunt extrem de discreți – „Aţi întreba vreodată producătorul de maşini premium cu un cal negru pe capotă câte bucăţi a vândut în acest an? Brandurile premium nu concurează în unităţi vândute, ci în livrarea de produse premium”, e răspunsul lui Theofilos Romaios.
Un detaliu important: Miele deține practic monopolul distribuției de electrocasnice premium, dacă ținem cont că principala marcă rivală la nivel internațional – în opinia celor de la Miele -, Gaggenau, din portofoliul conaționalilor de la Bosch&Siemens, lipsește de pe piața locală.
Și dacă ne gândim la ce prețuri a vândut Miele până acum în țară – ca să vă faceți o idee, prețurile sunt de 50 până la 100 de ori mai scumpe decât cele obișnuite-, rezultă că românii bogați sunt foarte dornici de electrocasnice scumpe; aproximativ 40% din cei prezenți în Top 300 Capital sunt clienți direcți Miele.
Producătorul german Miele, cu afaceri globale de peste 2,9 miliarde de euro, a intrat pe piața locală în 2007, când și‑a deschis primul showroom – mai mult pentru imagine, decât pentru vânzări –, în Otopeni. În afară de showroomul din București, produsele Miele se vând, acum, prin alte 40 de multibranduri de profil din țară, printre care Domo și Media Galaxy.
România nu e doar o piață de desfacere pentru Miele. Când a ajuns să nu mai facă față comenzilor din cele opt fabrici pe care le are numai în Germania, producătorul a deschis în urmă cu un an, la Brașov, o fabrică unde produce plăci electronice şi unităţi electronice de control pentru toată aparatura Miele, o investiție greenfield de 24 de milioane de euro. Cu o cifră de afaceri de aproximativ 17 mil. euro în 2010, de cinci ori mai mare decât în anul anterior,
Miele Tehnica este, acum, a doua ca importanţă pentru grup, după cea din Guetersloh, Germania.