Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău, care integrează linia de business carne de pasăre, rețeaua de magazine proprii și operatorul logistic, a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an, față de perioada similară a anului trecut, o creştere a cifrei de afaceri cu 4%, până la circa 267,21 mil. lei.

Comparativ cu perioada similară din 2011, Agricola a comercializat cu 5% mai multă carne de pasăre, în contextul în care piaţa s-a menținut constantă. Valoric, vânzările au crescut cu 14%, pe fondul creșterii ponderii în structura vânzărilor a cărnii refrigerat și a produselor tranșate, cu o valoare mai mare.  

“La 30 septembrie volumele de carne de pui comercializate depășeau 24.360 tone, asta în condiții de austeritate și de criză financiară. Cu siguranță Grupul Agricola va realiza creșterea pe care și-a propus-o pentru 2012, de 10%, deoarece vânzările se află pe un trend crescător”, a declarat Grigore Horoi (foto), preşedinte Agricola Bacău.

Agricola Bacău a crescut constant în ultimii ani, deși condițiile economice nu au fost prielnice (puterea de cumpărare redusă a populației și TVA foarte mare, nediferențiată pentru alimente așa cum este în majoritatea țărilor europene; creșterea costurilor la principalele resurse: peste 70% la cereale, respectiv 79% la șrotul de soia, în contextul în care acestea reprezintă mai mult de jumătate din costul kilogramului de carne)

Vânzările de preparate din carne fiert-afumate şi salamuri crud-uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola, continuă să fie mai mari cu 16% faţă de primele nouă luni ale anului trecut, în contextul în care piaţa mezelurilor este în scădere cu 15-20 de procente, după cum apreciază specialiştii. Grupa salamurilor crud-uscate, cu care Agricola este lider în piața din România (staţionară), înregistrează în trendul ultimilor trei ani creşteri semnificative: 9% în volum, respectiv 20% în valoare. Datele Agricola arată că se accentuează tendinţa de orientare a consumului către produse mai scumpe şi percepute de către consumatori ca fiind mai sănătoase, în special  salamurile crud-uscate.    

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod,  se menţine creşterea de 11% în volum a vânzărilor (17% în valoare), pe un trend de scădere a pieţei.

La categoria ouă de consum, în primele nouă luni, Avicola Lumina Constanța a comercializat 46,530 milioane ouă, cu 36 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2011 (când producția a fost redusă și ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii îmbunătăţite, conform standardelor UE). Și la praf de ouă s-a înregistrat o creștere cu 21% a vânzărilor cantitative, plusul în cifra de afaceri  pentru această categorie fiind de 58%.