"Ne-am atins obiectivele pentru acest an – creşterea cotei de piaţă, dezvoltarea organică a reţelei şi consolidarea parteneriatelor strategice cu principalele bănci din portofoliu. Astfel, numărul de clienţi a crescut în primele 10 luni din 2012 cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, în timp ce piaţa creditelor s-a contractat major, în special ca urmare a implementării regulamentului BNR", a afirmat Anca Bidian.
Contractarea majoră a creditării pe ansamblul sistemului bancar în urma regulamentului BNR s-a resimţit şi în portofoliul Kiwi Finance, creditele noi intermediate de companie scăzând în volum cu 29%, până la 35 milioane euro.
Această scădere a volumui de credite intermediate de Kiwi Finance a fost cauzată în principal de contractarea brutală a creditului de nevoi personale cu ipotecă, cel mai lovit de regulamentul BNR, scădere ce nu a putut fi compensată în totalitate de creşterea numărului de clienţi şi de avansul puternic pe segmentul creditor de cumpărare locuinţe.
Cu toate acestea, Kiwi Finance şi-a crescut cota de piaţă pe segmentul de retail în ceea ce priveşte creditele noi, cu excepţia creditelor Prima Casă, până la 2,7%, ceea ce ar plasa brokerul de credite pe locul 10 per ansamblul sistemului bancar.
"Cota de piaţă o calculăm anual, pe date consolidate din piaţă, dar numai pe segmentul de retail, credite nou acordate în anul respectiv. Pentru 2012, am calculat că deţinem o cotă de aproximativ 2,7% în retailul bancar, cu excepţia creditelor Prima Casă, ceea ce ne-ar plasa pe un onorabil loc 10, dacă ar fi întocmit un clasament doar pe retail", a spus Bidian.
Cifra de afaceri a companiei a depăşit 3,4 milioane lei, scăzând cu 26% faţă de cea din primele 10 luni din 2011.
În plus, Kiwi Finance şi-a menţinut la ratele de aprobare la un nivel ridicat, respectiv la 87% pe creditele garantate şi la 70% pe creditele negarantate.
Două treimi din creditele intermediate de Kiwi Finance în primele 10 luni din acest an au fost credite ipotecare clasice (achiziţie locuinţă), în vreme ce împrumuturile de nevoi personale au reprezentat 22%, iar cele de Prima Casă 12%.
În primele 10 luni, Kiwi Finance a mers cel mai bine pe creditele de achiziţie, unde a înregistrat o creştere cu 59% a numărului de clienţi, în vreme ce pe creditele de nevoi personale cu ipotecă numărul de clienţi s-a prăbuşit cu 61%, întrucât regulamentul BNR practic a ras acest tip de credit, în special prin limitarea la maximum 5 ani a perioadei de acordare, faţă de o medie de 10 ani anterior regulamentului.