Henkel, producătorul german al detergentului Persil, a înregistrat, în trimestrul al treilea al acestui an, vânzări globale de peste 4,2 mld. euro, cu 6,6% mai mult decât anul anterior. Profitul operaţional ajustat a crescut cu și el cu aproape 17 procente, până la 631 milioane euro.
„Contextul pe pieţele pe care activăm a devenit şi mai dificil; cu toate acestea, Henkel a continuat să performeze excelent, toţi indicatorii financiari atingând niveluri-record. Am generat o creştere profitabilă pentru toate diviziile companiei şi am realizat o creştere substanţială a marjei de profit, care a atins cel mai bun nivel de istoria companiei. Suntem pe drumul cel bun şi suntem încrezători că ne vom atinge obiectivele fixate pentru întregul an fiscal 2012,” a declarat Kasper Rorsted, CEO Henkel.
În ceea ce priveşte întregul an fiscal 2012, Rorsted se aşteaptă ca “şi în continuare pieţele pe care activăm să fie volatile, marcate de incertitudini. Din acest motiv, vom continua să ne adaptăm structurile şi procesele pentru a putea fi mai rapizi şi mai flexibili decât competitorii noştri.” Obiectivele pentru 2012 vizează o creştere organică a vânzărilor între 3 şi 5 procente.
Vânzările Henkel din trimestrul trei al acestui an au atins valoarea de 4,294 mld. euro, ceea ce înseamnă o creştere cu 6,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă anului trecut. vs. trimestrul III/ 2011. Organic vânzările au crescut cu 2,5%. Organic, după luarea în considerare a impactului cursului valutar şi a achiziţiilor/vânzărilor, vânzările au crescut cu 2,5 procente.
Profitul operaţional ajustat a crescut cu 16.7 procente, de la 541 milioane euro la 631 milioane euro, iar indicatorul ajustat return on sales (EBIT margin) a crescut semnificativ cu 1.3 puncte procentuale, de la 13.4 procente la 14.7 procente.
Câştigul net ajustat pentru primele 9 luni s-a îmbunătăţit cu 20,5%, de la 1,044 miliarde euro la 1,258 miliarde euro, iar după deduceri, valoarea a ajuns la 1,226 miliarde euro (perioada de comparaţie: 1,023 miliarde euro). Câştigurile ajustate per acţiune preferenţială (EPS) au crescut cu 19,4%, de la 2,37 euro la 2,83 euro.
Câştigul per acţiune preferenţială (EPS) a crescut de la 0.66 euro la 0.86 euro. Valoarea ajustată a fost de 0.87 euro comparativ cu 0.73 euro în trimestrul I, 2011.
a crescut semnificativ cu 1,3 puncte procentuale, de la 13,4% la 14,7%. Return on sales a fost de 13,6%, faţă de 11,2 % în trimestrul III/ 2011.
Profitul operaşional ajustat a crescut cu 16,7%, de la 541 milioane euro la 631 milioane euro, datorită aportului tuturor diviziilor. Profitul operaţional (EBIT) a crescut de la 451 milioane euro la 586 milioane euro.